Znana sieć wycofuje się z Rosji. Biznes na sprzedaż

Katarzyna Zawada
Opracowanie:
Wideo
od 16 lat
Jak poinformował francuski dziennik „Le Figaro”, właściciel sieci Auchan wystawił na sprzedaż swój rosyjski biznes. Minęło ponad dwa i pół roku, tak długo marka utrzymywała się w Rosji, zanim się poddała - podano, nawiązując do tego, ile minęło od wybuchu wojny na Ukrainie.

Zdaniem gazety Auchan przestrzega sankcji nałożonych przez UE na Rosję. Nie inwestuje pieniędzy w lokalne interesy, co stawia firmę w bardzo niekorzystnej pozycji w porównaniu do rosyjskich graczy, którzy mogą inwestować wyłącznie we własne firmy ze względu na sankcje, przekazało źródło bliskie spółce.

Wcześniej przedstawiciele Auchan wielokrotnie podkreślali, że firma nie zamierza opuszczać rynku rosyjskiego. Portal dziennika stwierdził jednak, że oficjalnie miało to być z korzyścią dla miejscowych klientów, ale w rzeczywistości „dlatego, że Rosja była uważana za przyszłościowy rynek, podobnie jak Chiny”.

Decyzja o wyjściu z Rosji zapadła dopiero, gdy stało się jasne, że nie da się prowadzić działalności „przy jednoczesnym przestrzeganiu 18 zestawów sankcji nałożonych przez UE na Moskwę”, dodano.

Rosja utrudnia firmom wychodzenie z jej rynku, narzucając na największe przedsiębiorstwa obowiązek uzyskania na to zgody oraz obciążając je podatkami i przymusowymi rabatami. Zdaniem agencji Reutera, zagraniczne firmy, które opuściły Rosję, poniosły z tego tytułu ogromne straty - na ponad 100 mld dolarów.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu