Spis treści
Pakiety medyczne jako podstawa wzrostu
W 2024 roku enel-med osiągnął przychody na poziomie 735,6 mln zł, co stanowi 19 proc. wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Ponad połowę sprzedaży stanowiły abonamenty medyczne dla firm, które odnotowały dynamikę wzrostu na poziomie 14 proc. r/r. Firma poprawiła rentowność portfela przy zachowaniu wysokich standardów jakościowych, co potwierdza wskaźnik NPS zadowolenia pacjenta wynoszący 90.
– Rynek B2B jest wciąż bardzo interesujący i z ogromnym potencjałem biznesowym. Z naszego raportu „Łączy nas zdrowie” wynika, że tylko co czwarty pracownik w Polsce ma dostęp do pakietu medycznego. Zdecydowana większość Polaków, aż 70 proc., nie ma takiej możliwości. A uzasadnienie dla oferowania takiego elementu jest klarowne – benefitem, z którego pracownikom najtrudniej byłoby zrezygnować, uwzględniając jego przydatność i koszt, jest prywatna opieka medyczna. To pokazuje, że będziemy mieli zajęcie jeszcze przez długie lata – mówi Jacek Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego enel-med.
Więcej klientów indywidualnych
Enel-med coraz śmielej wkracza na rynek klientów indywidualnych, co potwierdza 21 proc. wzrost sprzedaży usług FFS w ujęciu rocznym. Największe wzrosty odnotowano w zabiegach operacyjnych (+35 proc. r/r), diagnostyce obrazowej (+25 proc. r/r) oraz stomatologii (+20 proc.). W przychodniach wielospecjalistycznych dynamika sprzedaży wyniosła 18 proc. r/r.
– Stomatologia to obszar, od którego ponad trzydzieści lat temu zaczynaliśmy, i który obecnie jest jednym z największych motorów naszego wzrostu. Dwucyfrowa dynamika potwierdza nasze najwyższe kompetencje na tym rynku, a co równie warte podkreślenia, to bardzo pozytywny trend w regularnym korzystaniu z przeglądów stomatologicznych. Przychody z usług profilaktyki wzrosły o ponad 44 proc. r/r. – wskazuje Rozwadowski.
Współpraca z towarzystwami ubezpieczeniowymi
Enel-med rozwija współpracę z towarzystwami ubezpieczeniowymi, które zlecają wykonanie usług medycznych na rzecz swoich klientów. W 2024 roku dynamika przychodów w tym obszarze wyniosła 36 proc. w ujęciu rocznym. To potwierdza mocną pozycję spółki na rynku usług medycznych.
– 2024 rok był dla naszej sieci okresem solidnego wzrostu i zrównoważonego rozwoju. W naszej polityce nie mieści się pojęcie masowości, bo w masie gubi się jakość i empatię. Konsekwentnie stawiamy na zdrowe fundamenty – rozwój bez kompromisów jakościowych, rentowny portfel klientów i nowoczesne kanały kontaktu z pacjentem. 19 proc. dynamika obrotów sieci to dowód na to, że możemy szybko rosnąć i jednocześnie skutecznie podnosić marżowość naszych usług – komentuje Jacek Rozwadowski.
Nowe technologie i usługi NFZ
W 2024 roku spółka zintensyfikowała działania w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, badań endoskopowych oraz rezonansu magnetycznego, które są dostępne dla pacjentów bezpłatnie.
– Mamy ambicję być miejscem pracy pierwszego wyboru dla kadry medycznej, dlatego stale inwestujemy w rozwój naszych specjalistów. W 2024 roku zapytaliśmy o zadowolenie z pracy wszystkich pracowników i współpracowników naszej sieci placówek, w tym lekarzy, pozostały personel medyczny oraz administrację. Ogólna satysfakcja lekarzy z pracy w placówce enel-med wynosi 5,46 w skali od 1 do 6. Warto także podkreślić, że część naszych lekarzy jest akcjonariuszami spółki, czyli w pewnym sensie pracują na swój rachunek – mówi Jacek Rozwadowski.
Rozwiązania mobilne i sztuczna Inteligencja
Rozwiązania mobilne odgrywają kluczową rolę w rozwoju enel-med. Na koniec 2024 roku z aplikacji spółki korzystało niemal pół miliona pacjentów. Blisko połowa pacjentów rezerwuje wizyty przez aplikację, co pokazuje rosnące zaufanie do nowych technologii.
– Na koniec wspomnę o AI, która zrewolucjonizuje medycynę w niedalekiej przyszłości. Sztuczna inteligencja zawitała już do enel-med, w postaci oprogramowania, które wspomaga radiologów w opisywaniu badań endoskopowych oraz badań wykonywanych przy pomocy rezonansu magnetycznego. W efekcie zapewniamy najwyższą jakość obrazowania, umożliwiającej precyzyjną diagnostykę w różnych obszarach medycyny." – mówi prezes zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED.
Podsumowując, enel-med zakończył 2024 rok z imponującymi wynikami, które są efektem zrównoważonego rozwoju, inwestycji w nowe technologie oraz rozbudowy oferty usługowej. Spółka nie tylko zwiększyła swoje przychody, ale także umocniła pozycję na rynku, co zapowiada dalszy dynamiczny rozwój w przyszłości.
O enel-med
Grupa enel-med założona w 1993 roku, jest dziś największą polską firmą medyczną, która oferuje pełną obsługę medyczną na terenie całej Polski. Grupę tworzą takie marki jak centrum medyczne enel-med, enel-med stomatologia, enel-sport, enel senior, Estell, klinika Dental Nobile. Centrum Medyczne enel-med od 2011 roku jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
