60 Sekund Biznesu: Kupujemy przez telefony komórkowe. Sklepy się zmieniają

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Dbałość o pozytywne doświadczenia użytkownika nie powinna kończyć się w momencie finalizacji transakcji. Klienci coraz częściej kupują więcej, aby potem zwrócić.
Dbałość o pozytywne doświadczenia użytkownika nie powinna kończyć się w momencie finalizacji transakcji. Klienci coraz częściej kupują więcej, aby potem zwrócić. 123RF
Udostępnij:
Część z najpopularniejszych sklepów wyraźnie stawia na mobile, zdobywając w tym obszarze znacznie wyższe noty, niż za wersję desktop.

- W internecie jest wygodniej, jest przyjemniej i jest większy wybór. Pierwszy wybór sklepu bardzo często kierowany jest produktem albo ceną. Natomiast później gdy wracamy do sklepu, to wracamy do tych sklepów które są wygodne, które są dobre skonstruowane. Tam gdzie wiemy co jest- tłumaczy w rozmowie z AIP Krzysztof Blinowski, Twisto Polska.

Dostosowanie witryn do zakupów przez smartfony było bardzo istotnym elementem oceny sklepów. Rozwiązania przyjazne dla klientów to m.in. automatycznie otwieranie wersji mobilnej sklepu, responsywność, czyli dostosowanie do różnych wielkości ekranów, zachowanie produktów w koszyku mimo zamknięcia strony, odpowiednio duże pola elementów aktywnych oraz zastosowanie odpowiedniej wielkości czcionki, umożliwiającej swobodne czytanie na ekranie telefonu.

Jak pokazało badanie "Koszyk Roku 2019", do potrzeb osób kupujących przez telefony komórkowe przystosowało się aż 95 proc. sprzedawców. Tylko 5 proc. spośród największych e-sklepów nie ma odpowiednio przygotowanej mobilnej wersji strony.

Jedynie 33 proc. sklepów udostępnia lubianą przez kupujących funkcję autoryzacji logowania za pośrednictwem kont w popularnych serwisach społecznościowych. Niewiele więcej ( 38 proc.) witryn umożliwia klientom wygodną zmianę zamówienia już po podsumowaniu zakupów. Jedynie 13 proc. sklepów pokazuje informację o stanie magazynu (np. „zostało 5 sztuk“), a 15 proc. stosuje podpowiedzi, ułatwiające klientom uzupełnianie danych, podając np. informację o tym, że kod pocztowy nie pasuje do tej miejscowości.

- Zaskoczyło nas to, że drugi rok z rzędu coraz bardziej istotne staje się to, ze sklepy są rozwijane w Polsce. W pierwszej dziesiątce nie ma żadnego sklepu który jest spolszczoną wersją zachodniego czy globalnego serwisu. Te sklepu które są rozwijane w Polsce przez lokalne zespoły sprawdzają się najlepiej- mówi ekspert.

Dużym wyzwaniem dla polskich e-sprzedawców jest obsługa zwrotów zamówionych towarów. Poprawy wymagają często zarówno prezentacja wytycznych, czyli działań, które powinien podjąć klient aby zwrócić produkt, komunikacja z użytkownikiem w tym zakresie, jak i cała organizacja procesu zwrotu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie