- W internecie jest wygodniej, jest przyjemniej i jest większy wybór. Pierwszy wybór sklepu bardzo często kierowany jest produktem albo ceną. Natomiast później gdy wracamy do sklepu, to wracamy do tych sklepów które są wygodne, które są dobre skonstruowane. Tam gdzie wiemy co jest- tłumaczy w rozmowie z AIP Krzysztof Blinowski, Twisto Polska.
Dostosowanie witryn do zakupów przez smartfony było bardzo istotnym elementem oceny sklepów. Rozwiązania przyjazne dla klientów to m.in. automatycznie otwieranie wersji mobilnej sklepu, responsywność, czyli dostosowanie do różnych wielkości ekranów, zachowanie produktów w koszyku mimo zamknięcia strony, odpowiednio duże pola elementów aktywnych oraz zastosowanie odpowiedniej wielkości czcionki, umożliwiającej swobodne czytanie na ekranie telefonu.
Jak pokazało badanie "Koszyk Roku 2019", do potrzeb osób kupujących przez telefony komórkowe przystosowało się aż 95 proc. sprzedawców. Tylko 5 proc. spośród największych e-sklepów nie ma odpowiednio przygotowanej mobilnej wersji strony.