60 Sekund Biznesu: Poczta Polska szykuje się na świateczną gorączkę. Zwieksza zatrudnienie i liczbę punktów odbioru paczek

Maciej BadowskiZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Poczta Polska planuje doręczyć rekordową ilość przesyłek. - Przygotowujemy się cały rok – tłumaczy Artur Więckowski z Poczty Polskiej. - Po pierwsze zwiększamy liczbę pracowników, którzy zajmują się doręczaniem przesyłek pocztowych- dodaje. Firma zwiększyła liczbę pracowników do obsługi szczytu przedświątecznego. Przesyłki doręczają zarówno listonosze paczkowi, jak i kurierzy zatrudniani przez firmy podwykonawcze

- Przygotowujemy się cały rok. Wyciągamy wnioski z doświadczeń ubiegłorocznych- tłumaczy w rozmowie z AIP Artur Więckowski, dyrektor zrządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej. - Po pierwsze zwiększamy liczbę pracowników, którzy zajmują się doręczaniem przesyłek pocztowych. Zwiększamy listę listonoszy, zwiększyliśmy ją o 900 osób. Zwiększamy liczbę kurierów pocztowych, w tej chwili mamy 4,8 tys kurierów i jeżeli będzie taka potrzeba, to tę liczbę również zwiększymy- dodaje.

Przeczytaj także:

Jak tłumaczy, zwiększona zostanie również liczba punktów w których można odebrać paczkę. Ma to stanowić odpowiedź na oczekiwania klientów, ponieważ klienci chcą korzystać z tej formy odbioru.- Dzisiaj mamy 10,8 tys takich punktów. Liczymy, ze do końca roku będziemy mieć ich 11 tys.- mówi ekspert.

Skąd takie przygotowania na okres świąteczny? Wieckowski mówi, że Polacy pokochali zakupy internetowe. - To wygodna forma dokonywania zakupów: możemy ten towar zamówić, obejrzeć, a jeżeli nam się nie podoba to możemy go zwrócić. Dlatego ten rynek internetowy tak dynamicznie się rozwija. W ubiegłym roku jego wartość szacowano na 40 mld zł w Polsce, dzisiaj szacowany jest na 50 mld zł.- podsumowuje.

Przesyłki są doręczane zazwyczaj od godzin porannych do popołudniowych. Jeśli w tym czasie odbiorca jest poza domem – klienci powinni rozważyć zamówienie przesyłek pod inny adres lub do punktu odbioru.

Wyposażenie kurierów Poczty Polskiej w terminale płatnicze dodatkowo usprawni obsługę. Klienci nie muszą dysponować gotówką, by odebrać przesyłkę za pobraniem. Z danych Poczty wynika, że usługa płatności bezgotówkowych cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W październiku z tego rozwiązania skorzystało trzykrotnie więcej odbiorców, niż w styczniu tego roku.

– Ważne jest prawidłowe adresowanie przesyłki. Błąd w adresie może wydłużyć czas jej opracowania, a nawet spowodować niedoręczenie i zwrot do nadawcy. Warto także podać numer telefonu komórkowego, dzięki czemu adresat na bieżąco będzie informowany o tym, co dzieje się z przesyłką, a w razie nietypowych sytuacji, kurier łatwo się z nim skontaktuje – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. – Im wcześniej zrobimy e-zakupy, tym spokojniejsze będziemy mieli święta. Wysyłajmy życzenia świąteczne i zamawiajmy prezenty najpóźniej do połowy grudnia – rekomenduje.

Klienci mogą skorzystać z wygodnej formy odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej i jej partnerów. Punktów tych jest już 10,8 tys. W ramach usługi Odbiór w PUNKCIE spółka współpracuje z PKN Orlen, sklepami Żabka i Freshmarket oraz kioskami/salonikami RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. To klient decyduje kiedy i gdzie ma się zgłosić po swoje zakupy. Część punktów jest czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
MCH

Mam własny sklep internetowy i rzeczywiście, sam po ilości nadanych przesyłek widzę, że jest ich coraz więcej... Nadaję przesyłki przez Sendit i na ten moment nie ma większych przestojów, więc widać, że firmy kurierskie rzeczywiście, muszą prężnie działać w okresie świąt. Swoją drogą - czy Wy korzystacie z brokerów kurierskich? Z ich pomocą można naprawdę sporo zaoszczędzić.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3