Flagowiec Dariusza Miłka robi furorę w Europie. W planach setki nowych sklepów

Marek Knitter
CCC ma ambitne plany dotyczące Hiszpanii i Włoch
CCC ma ambitne plany dotyczące Hiszpanii i Włoch fot.spółka
Hiszpania i Włochy to kraje, których łączna liczba mieszkańców wynosi ponad 105 mln osób, a dla sieci HalfPrice nie ma tam praktycznie konkurencji. Dlatego właściciel tej marki planuje mocniejszą ekspansję i już wie, ile otworzy tam nowych sklepów – wynika z rozmowy Strefy Biznesu z prezesem Dariuszem Miłkiem.

CCC, właściciel marki HalfPrice, otworzył do tej pory dwa duże sklepy HalfPrice w Hiszpanii i jeden niedawno we Włoszech w Mediolanie. Okazało się, że spotkały się one z tak dużym zainteresowaniem klientów i zarządzających galeriami handlowymi w tych krajach, że w tym roku należy oczekiwać kolejnych licznych otwarć.

Hiszpania na celowniku CCC

– W Hiszpanii celujemy w miejscowości powyżej 100 tys. mieszkańców, więc nasz HalfPrice pojawi się w wielu lokalizacjach. Ten rynek jest bardzo perspektywiczny i szacuję go docelowo na jakieś 200 może 250 sklepów naszej marki. Oczywiście są to szacunki długoterminowe – powiedział Strefie Biznesu prezes Dariusz Miłek.

Podczas konferencji z analitykami i mediami, prezes Miłek powiedział, że tylko w tym roku liczba sklepów HalfPrice zwiększy się do 21. Z kolei plan na Włochy po otwarciu sklepu w Mediolanie dopiero się rozkręca.

– We Włoszech myślimy o takich lokalizacjach jak Rzym, Neapol czy nawet Sycylia. Praktycznie większość miast nas interesuje. Tam jest gdzie się otwierać, bo HalfPrice dla tych rynków jest pewną nowością i to jest nasz atut – dodał w rozmowie ze Strefą Biznesu prezes Miłek.

W tym roku spółka planuje dołożyć jeszcze 4 kolejne sklepy HalfPrice we Włoszech.

Prezes Miłek zwrócił uwagę, że pierwsze doświadczenia z Hiszpanii i Włoch są bardzo obiecujące, a obecnie jest najlepszy okres, aby prowadzić szybką ekspansję.

– Mamy zapytania o nasze inne marki jak np. CCC, ale to jeszcze za wcześnie, żeby je tam wprowadzać – powiedział Miłek.

Spółka ma również w planach otwarcia HalfPrice w takich krajach jak Portugalia czy Grecja

– W przypadku Portugalii to nie bardzo mamy gdzie się tam otworzyć, brak dobrych lokalizacji, galerie są obłożone, a nowych nie ma. Z kolei w Grecji jest podobnie, jeśli nawet nie gorzej, bo handel głównie prowadzony przy głównych ulicach. Trzeba znaleźć sposób, aby tam zaistnieć – powiedział prezes CCC.

Prezes Miłek podczas konferencji zwrócił uwagę, że doświadczenia ze sprzedaży w Hiszpanii czy we Włoszech wskazują, że klienci wydają tam więcej, a koszty wynajęcia powierzchni handlowych są dużo niższe niż w Polsce. Poza tym sklepy w obu krajach są otwarte także w każdą niedzielę.

– Mamy dużo zapytań z różnych innych krajów, które także chcą z nami współpracować, ale na zasadzie franczyzy. W Europie Zachodniej generalnie raczej nie chcą, ale są takie kraje jak Izrael, Albania, Kazachstan czy Grecja, gdzie myślimy o tym. Tam chcielibyśmy wejść mocniej, aby ta skala od razu była duża. Dla nas jest to łatwiejsze w planowaniu i dostarczaniu towaru – dodał prezes.

W tym roku prezes Miłek prognozuje, że liczba sklepów sieci HalfPrice w całej grupie wzrośnie w tym roku o 56% (85 nowych placówek), CCC o 16% (100), worldbox o 26% (165) i eobuwie o 2% (20). Łącznie liczba sklepów zarządzanych przez spółkę wzrośnie o 370 (36% r/r).

Wpływ wojny celnej na działalność CCC

Jego daniem ten rok dla spółki zapowiada się dobrze dla grupy CCC.

– Mamy tańszego dolara. Fracht spadł do znacznie niższych poziomów niż był jakiś czas temu. Z kolei jeżeli chodzi o cła, które nałożył Donald Trump, to na razie ceny w Chinach są dla nas niższe, a inne marki premium nagle chcą z nami współpracować. Jednak nie jestem w stanie powiedzieć, czy osiągnęliśmy dno cenowe – dodał prezes Miłek.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40. Głównym akcjonariuszem jest firma Ultro S.a.r.l. – zależna od Dariusza Miłka posiadający 33,41 proc. akcji i 39,14 proc. w głosach na WZA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu