Abonament samochodowy sprawia, że częściej sięgamy po nowe auto, rezygnując z zakupu kolejnej „używki”

AIP
Przeciętny wiek auta w Polsce wynosi obecnie 14 lat, co jest wynikiem o 3 lata gorszym od średniej dla całej UE.
Przeciętny wiek auta w Polsce wynosi obecnie 14 lat, co jest wynikiem o 3 lata gorszym od średniej dla całej UE. fot. Konrad KozłOwski/ Polskapress
Według danych ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów), przeciętny wiek auta w Polsce wynosi obecnie 14 lat, co jest wynikiem o 3 lata gorszym od średniej dla całej UE i o 7 lat gorszym od europejskiego lidera, jakim jest Luksemburg. Winą za taki stan rzeczy ponosi przede wszystkim ogromny import samochodów używanych. W 2019 roku sprowadzono do Polski ponad milion aut osobowych, dwa razy więcej niż zarejestrowano nowych.

35 proc. użytkowników, którzy w styczniu złożyli wniosek o abonament samochodowy, wcześniej jeździło autem używanym kupionym za gotówkę- wynika z danych Carsmile.

W styczniu największą grupę wśród klientów platformy stanowiły osoby, które w chwili składania wniosku o abonament, jeździły autem używanym kupionym za gotówkę. Na drugim miejscu, z wynikiem na poziomie 32 proc. znalazł się leasing (nie ma tu niestety rozróżnienia czy chodzi o pojazd nowy, czy używany, ale firmy leasingowe nie chcą finansować aut starszych niż kilkuletnie).

Pozycja „używane kupione za gotówkę” zawsze była wysoko w wynikach ankiety, ale dopiero dane styczniowe pokazały jej wyraźną przewagę nad innymi formami zakupu i finansowania samochodu. W sumarycznych danych za ostatnich 6 miesięcy, posiadacze „używek”, którzy zdecydowali się na wynajem nowego auta, też mają silną reprezentację (33 proc.), ale osób korzystających wcześniej z leasingu jest nieco więcej (36 proc.).

- Jeśli tendencja obserwowana w styczniu potwierdzi się w kolejnych miesiącach, będzie to bardzo dobry znak dla całego rynku. Będzie można wtedy powiedzieć z całą pewnością, że abonamenty powodują odmłodzenie floty samochodowej na polskich drogach– mówi Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

Obejrzyj wideo:

Podatek cukrowy i od małpek na pewno wpłynie na ceny. Ekspert: Wiele sformułowań tej ustawy budzi wątpliwości

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kamil

Warto pamiętać, że nie każda używka jest taka sama. Wiadomo, że te z importu co mają po 10 lat lub więcej, to jest jedna wielka niewiadoma. Ale jest też grupa samochodów używanych, 3-4 letnich, które wcześniej były wykorzystywane w leasingach. To są samochody z polskich salonów, serwisowane w ASO , więc raczej pewne. I takie auta jako używki są tańsze od nowych, a pojeżdżą co najmniej jeszcze kilak lat.

F
Felek

Nowe auto na pewno jest lepsze od używki miałem 15 letni samochód psuł się coraz ile w naprawę jego włożyłem to tylko ja wiem. Kupiłem pół roku ssanga z salonu i auto śmiga. Czasem wart zacisnąć pasa i dołożyć kilka groszy więcej

Dodaj ogłoszenie