„Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA, cały czas intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji” – podał BLIK w oficjalnym komunikacie.
O awarii informują również banki. „Obecnie występują utrudnienia w korzystaniu z przelewów natychmiastowych i przelewów na telefon BLIK. Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej dostępności usługi i przepraszamy za wszelkie niedogodności” – informuje bank Millenium.
Awaria BLIK-a
Na chwilę obecną nie wiadomo jeszcze co jest przyczyną awarii. Według serwisu downdetector awarie zgłaszane są w wielu bankach w całej Polsce. „Były próby ataków cybernetycznych na Polskę. Zostały odparte” – informuje rządowy pełnomocnik ds. cyberbezpieczeństwa. Jednak nie ma potwierdzenia, aby miało to związek z problemami z BLIK-iem.
Blik to system płatności mobilnych uruchomiony 9 lutego 2015 przez sześć polskich banków. Umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie płatności bezgotówkowych w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz dokonywanie przelewów i generowanie czeków z cyfrowym kodem.
Kod BLIK to jednorazowy, 6-cyfrowy kod, który znajdziesz w aplikacji swojego banku. Ważny jest 2 minuty. Po upływie tego czasu, możesz wygenerować nowy.
