– Pracujemy nad ofertami na rynki estoński i litewski, patrzymy na projekt szerzej. Wierzymy, że mamy dużą przewagę mając kontrakt na Łotwie podpisany, co pozwoli nam na rozszerzenie kontraktu na pozostałe rynki – powiedział prezes Artur Popko podczas konferencji.
Rail Baltica to budowana obecnie linia kolejowa będąca elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, łącząca Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki.
– W Estonii mamy dwa duże przetargi (...) – to kontrakty w modelu alliance, gdzie można wygrać jeden z odcinków. Jeśli chodzi o Litwę jesteśmy w pełni certyfikowani, możemy składać oferty – do tej pory składaliśmy tylko jako podwykonawcy – dodał członek zarządu Maciej Olek.
Na początku października Rail Baltic Estonia, krajowy organ wykonawczy Rail Baltica, ogłosił przetarg na infrastrukturę, o wartości do 932 mln euro, na budowę głównej linii Rail Baltica – projektu o kluczowym znaczeniu strategicznym dla całej europejskiej sieci kolejowej. Przetarg zakończy się dwoma kontraktami na budowę linii kolejowej między Ülemiste i Pärnu, a także między Pärnu a granicą łotewską.
Rail Baltica to coś więcej niż tylko połączenie kolejowe, to kluczowy element wysiłków Europy na rzecz zwiększenia efektywności transportu, poprawy dostępności i wzmocnienia konkurencyjności gospodarczej. Budowa głównej linii będzie przebiegać w kilku etapach. Faza rozwoju ma trwać od III kwartału 2025 r. do II kwartału 2026 r., a następnie faza budowy od 2026 r. do końca 2030 r., podała railbaltica.org.
W grudniu konsorcjum firm zawarło kontrakt na budowę głównej linii Rail Baltica na Łotwie. Wartość kontraktu, w ramach którego zbudowane zostanie ponad 200 km kolei dużych prędkości, wynosi ok. 3,7 mld euro. Udział Budimeksu w konsorcjum to 30 proc.
Źródło: PAP/railbaltica.org
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
