Chorwacka sieć sklepów kusi ceną akcji. Debiut na GPW jeszcze w tym roku

Marek Knitter
W pierwszych ośmiu miesiącach 2024 roku Studenac osiągnął skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 556,5 mln euro
W pierwszych ośmiu miesiącach 2024 roku Studenac osiągnął skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 556,5 mln euro Studenac
Studenac Group zaoferuje 24,1 mln nowych akcji oraz 31,1 mln już istniejących. Cena maksymalna walorów w ofercie dla polskich inwestorów została ustalona na 14,4 zł.

Według prospektu emisyjnego opublikowanego przez spółkę wynika, że w dniach 28 - 29 listopada 2024 r. będą przyjmowanie zleceń nabycia akcji od inwestorów instytucjonalnych w Polsce, a 2 grudnia 2024 r. - przydział akcji oferowanych - ustalenie i publikacja ostatecznej liczby akcji, które zostaną przydzielone inwestorom, z uwzględnieniem podziału na poszczególne kategorie inwestorów.

Spółka przewiduje, że pierwszy dzień obrotu akcjami na GPW i na giełdzie w Chorwacji nastąpi 10 grudnia.

Jak wcześniej spółka informowała, z emisji nowych akcji zamierza pozyskać ok. 80 mln euro brutto. Inwestorom detalicznym mogą zostać zaoferowane istniejące akcje stanowiące do ok. 10 proc. akcji oferowanych w ramach oferty.

Sprzedaż istniejących akcji ma nastąpić ze strony niektórych z obecnych akcjonariuszy, w tym przez Polish Enterprise Fund VIII (PEF VIII), fundusz który posiada obecnie około 90,08 proc. akcji spółki, a także przez Beragua Capital Advisory S.L., Heunadel Retail Invest GmbH, Elisario Limited oraz Vladimira Bosiljevaca (mniejszościowi akcjonariusze sprzedający), którzy posiadają łącznie około 9,16 proc. akcji spółki.

Prezes Studenac Michał Seńczuk na początku listopada mówił, że od przejęcia przez Enterprise Investors w 2018 roku, Studenac ponad trzykrotnie zwiększył liczbę sklepów, do ponad 1 400 placówek na koniec września 2024 roku.

- Z odnoszącej sukcesy sieci regionalnej w Dalmacji, rozwinęliśmy naszą działalność w całej Chorwacji, stając się siecią z największą liczbą sklepów spożywczych w kraju. W tym roku zrobiliśmy także pierwszy krok w ramach naszej międzynarodowej ekspansji, wchodząc na rynek w sąsiedniej Słowenii. Kluczową siłą napędową tego wzrostu było skupienie się na formacie sklepów, który pozwala nam być blisko naszych klientów i umożliwia im robienie codziennych zakupów szybko i wygodnie – podkreślił wtedy prezes.

Zgodnie z prospektem emisyjnym, Studenac Group w perspektywie średnioterminowej chce otwierać 200-250 sklepów rocznie, a do 2028 roku spółka chce posiadać 3 400 sklepów. Z kolei w krótkim terminie planuje otwieranie od 140-160 sklepów nowych sklepów rocznie.

Studenac prowadzi sklepy o średniej powierzchni sprzedaży 111 m2 w formacie proximity, co oznacza, że jego placówki są strategicznie zlokalizowane blisko konsumentów i dostosowane do specyficznych potrzeb społeczności i warunków lokalnych (np. zwyczajów dotyczących korzystania ze środków transportu, turystyki).

Rolę globalnych koordynatorów i współprowadzących księgę popytu będą pełnić: Erste Group Bank AG, Erste Securities Polska, Erste&Steiermärkische Bank d.d., Jefferies GmbH, J.P. Morgan SE, Santander Bank Polska, Santander Biuro Maklerskie oraz Banco Santander. Santander Bank Polska - Santander Biuro Maklerskie i Erste&Steiermärkische Bank d.d. będą również działać jako firmy inwestycyjne odpowiednio w Polsce i w Chorwacji.

Źródło: spółka/pap/isbnews/stooq.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu