Co 10. firma kurierska nie płaci dostawcom na czas

OPRAC.:
Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
W segmencie przesyłek kurierskich nie reguluje zobowiązań na czas, aż 10 proc. firm
W segmencie przesyłek kurierskich nie reguluje zobowiązań na czas, aż 10 proc. firm Pixabay
W ciągu roku dług firm kurierskich wzrósł o 5,7 mln zł do 67,4 mln zł. Kłopoty z terminowymi płatnościami ma co dziesiąta firma z tej branży – informuje BIG InfoMonitor.

W 2022 roku przeterminowane zaległości firm kurierskich, wobec dostawców czy finansujących je banków i instytucji leasingowych przekroczyły kwotę 67 mln zł, wobec 57 mln zł dwa lata temu i 45,5 mln zł na koniec 2019 r.

Więcej firm i więcej zaległości

Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor wskazuje, że rosnąca popularność tego typu usług sprawiła, że na rynku szybko przybywa też nowych graczy, chcących spróbować swoich sił. - W ciągu 3,5 roku liczba aktywnie działających firm kurierskich wzrosła o ponad 60 proc. do ok. 7 tys., jednak nie każde przedsiębiorstwo od razu dobrze sobie radzi, stąd powiększające się zaległości i spora skala problemów z terminowymi płatnościami w tej branży – tłumaczy.

Dodaje, że w segmencie przesyłek kurierskich nie reguluje zobowiązań na czas, aż 10 proc. firm (aktywnych, zawieszonych i zamkniętych) . - Pokazuje to, że dobra koniunktura w branży zleceniodawcy niestety wcale nie gwarantuje, że będzie on solidnym płatnikiem. Najczęściej problemów przysparzają małe podmioty, świadczy o tym m.in. stosunkowo niska średnia zaległość przypadająca na jednego dłużnika, 44,2 tys. zł – komentuje Grzelak.

Firmy kurierskie i E-commerce jadą na tym samym wózku

W raporcie o stanie rynku pocztowego, przygotowanym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, widać zależność między wzrostem wolumenu przesyłek zawierających towary nabywane przez konsumentów w transakcjach online a wartością rynku e-commerce, który w 2021 roku osiągnął 100 mld zł.

Zdaniem analityków kolejne lata tylko umocnią pozycję sprzedaży online w handlu w Polsce, nawet pomimo nagłego załamania na rynku e-commerce w 2022 roku. Trudna sytuacja gospodarcza i wojna w Ukrainie poskutkowały znacznymi spadkami handlu elektronicznego na całym świecie, przy czym Europa zaliczyła aż 13 proc. obniżkę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu