Na wielkanocne zakupy spożywcze co drugi Polak zamierzał przeznaczyć podobną sumę jak w roku ubiegłym - od 200 do 500zł. Co piąty Polak postanowił, że bbędzie to kwota niższa niż 200 zł.
Poza artykułami spożywczymi, Polacy planowali nabyć również akcesoria świąteczne: palemki oraz kwiaty ozdobne(50%), słodycze ze świątecznych edycji (63%) oraz akcesoria do dekorowania pisanek (44%).
Słabnie popularność kartek świątecznych. W tym roku postanowiło je wysłać 40% ankietowanych, to o 6 punktów procentowych mniej niż w 2014.
Z przeprowadzonej ankiety wynika, iż dwie na trzy osoby stara się oszczędzić na zakupach wielkanocnych.
Najpopularniejszym sposobem jest przygotowanie listy niezbędnych rzeczy i ścisłe jej przestrzeganie w markecie, sklepie czy to na bazarku (63%).
Innymi metodami są korzystanie z wyprzedaży i promocji (56%); wykorzystanie punktów zebranych w programach lojalnościowych (28%); kupowanie tańszych produktów np. marki własnej sklepu (44%); rozłożenie wydatków w czasie (41%); unikanie kuszących ofertami miejsc i sytuacji (19%); zaopatrzenie się w mniejszą ilość rzeczy, za to markowych (15%).