Daniel Obajtek ogłoszony najbardziej rozpoznawalnym menedżerem. 63 proc. badanych uważa, że „pozytywnie wpływa na rozbudowę PKN Orlen”

OPRAC.:
Bartłomiej Ciepielewski
Bartłomiej Ciepielewski
Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek.
Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek. Adam Jankowski
Instytut Badań Rynkowych i Społecznych opublikował wyniki badania, z którego wynika, że Daniel Obajtek jest najbardziej rozpoznawalnym menedżerem w Polsce. Zaledwie 3 proc. ankietowanych nie spotkało się wcześniej z nazwiskiem prezesa PKN Orlen.

Spis treści

Daniel Obajtek najbardziej rozpoznawalnym menedżerem

IBRiS opublikował nowe badanie dotyczące rozpoznawalności menedżerów największych firm w Polsce. W analizie uwzględniono spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych, a także przedsiębiorstwa, które uplasowały się najwyżej w zestawieniach dotyczących „kapitalizacji menedżerów”.

– Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek, z którego nazwiskiem nie spotkało się zaledwie 3 proc. respondentów. Tak wysoka rozpoznawalność wiąże się z częstą ekspozycją Daniela Obajtka w mediach oraz jego powiązaniami z bieżącą polityką – poinformował Marcin Duma z Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS.

Większość respondentów była w stanie ocenić też wpływ prezesa Orlenu na rozwój spółki. Jak wynika z badania, 63 proc. badanych twierdzi, że kierownictwo Daniela Obajtka „pozytywnie wpływa na dalszą rozbudowę PKN Orlen”.

Inni menedżerowie w Polsce

Drugie miejsce w zestawieniu najbardziej rozpoznawalnych menedżerów przypadło prezesowi Comarchu Januszowi Filipiakowi. IBRiS zwróciło jednak uwagę, że aż 79 proc. badanych Polaków nie było w stanie wyjaśnić, kim jest wskazana osoba.

Zdaniem badanych, poza Danielem Obajtkiem, kluczowy wpływ na rozwój marek mają Tomasz Biernacki z Dino (16 proc.) oraz wymieniony wyżej Janusz Filipiak z Comarchu (15 proc.). Marcin Duma z IBRiS zauważył, że pozycja prezesa Dino jest zaskakująca, gdyż nie pojawia się on często w przestrzeni publicznej.

Badanie przeprowadzono w dniach 30-31 stycznia na próbie 1100 pełnoletnich Polaków. Konsumentów spytano o to, czy znają wymienione firmy, jak oceniają rozwój tych firm w ostatnich pięciu latach oraz czy kojarzą menedżerów, zarządzających danymi firm i jak oceniają ich wpływ na kierunek rozwoju tych firm.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu