DCT Gdańsk w ubiegłym roku przeładował rekordową liczbę kontenerów. Obroty wzrosły o 9 proc.

MT
Ponad 2,1 miliona TEU (kontenerów 20-stopowych) obsłużył w 2021 roku DCT Gdańsk („DCT”), co stanowi wzrost o ok. 9 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim.

Rekordowe przeładunki o około 100 tys. więcej niż w roku 2019, zostały osiągnięte mimo wciąż trwających zakłóceń w handlu morskim.

Wynik 2 milionów przeładowanych TEU DCT osiągnął w grudniu 2019 roku, tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.

- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw przeładowaliśmy w 2021 roku 2 092 432 TEU. To osiągnięcie świadczy o zaufaniu naszych klientów do DCT Gdańsk w połączeniu z wysokim poziomem usług DCT i naszą doskonałą lokalizacją. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

W kwietniu minionego roku DCT pobił także rekord 15 milionów przeładowanych kontenerów od początku swojego istnienia w 2007 r., a w lipcu odnotował rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). W listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca (70).

Za dwa lata DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld złotych) powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.

- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami – DCT ma teraz siedem torów – każdy po 750 metrów. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminala - dodaje Charles Baker.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu