Budowa ponad kilometrowej estakady nad rozlewiskami Narwi
Najważniejszym elementem obwodnicy Łomży w ciągu drogi S61 jest most nad całą doliną Narwi, o długości przeszło 1200 metrów. Budowany jest w trzech technologiach:
- metodą nasuwania podłużnego,
- metodą nawisową (tzw. część nurtowa mostu o długości 458 m)
- oraz rusztowań stacjonarnych
Most na Narwi na S61 Łomża Zachód-Kolno. Z dwoma przyczółkami
Dwujezdniowy most (MS-19) umożliwi bezkolizyjne przeprowadzenie drogi ekspresowej S61 nad doliną Narwi i samą rzeką. Będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt, a pod obiektem znajdą się również cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym.
Obie nitki mostu będą miały po:
- 22 przęsła
- na 21 podporach pośrednich
- oraz dwóch przyczółkach
Obecnie trwają przy nim roboty związane z wykonaniem przęseł nasuwanych mostu na lewej jezdni oraz nawis na podporze 20 - informuje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ze względu na rozlewiska Narwi most powstaje nie tylko nad samą rzeką, ale nad całą doliną zalewową.
- Na trasie głównej S61 trwają roboty drogowe, wykonanie są podbudowy z kruszywa i zasypki mostowe - informuje Rafał Malinowski.
Przejezdność po jednej jezdni całego odcinka S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno planowana jest na III kwartał bieżącego roku. Oddanie do ruchu obwodnicy w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej połowa 2025 r.
