Szacunki biur podróży pokazują, że rynek wyjazdów służbowych w Polsce systematycznie rośnie. 92 proc. średnich firm wysyła pracowników w podróż służbową - wynika z badania Diners Club Polska „Podróże służbowe i kondycja polskich firm”. Delegacje zdarzają się również często w małych firmach (42 proc.) oraz nieco rzadziej w mikrofirmach (29 proc.).
Wyjazdy biznesowe organizują przede wszystkim przedsiębiorstwa prowadzące działalność przemysłową (64 proc.) i handlową (58 proc.). W branży usług, podróże są narzędziem pracy co trzeciej firmy (29 proc.).
Z kolei 90 proc. przedsiębiorców deklaruje, że podróż służbowa trwa od jednego do dwóch dni. Ponad połowa pracowników MŚP (55 proc.) w delegacje jedzie samochodem firmowym, a co piąty korzysta z samochodu prywatnego. Pociągiem podróżuje 15 proc. delegatów, a z transportu lotniczego korzysta tylko 5 proc. reprezentantów.