W kwietniu br., litewska Maxima kupiła akcje Emperii za ponad 284 mln euro. Po zakończeniu tej transakcji Maxima skupiła w swoich rękach wszystkie akcje Emperii i stała się największym litewskim inwestorem kapitałowym w Polsce. Władze firmy zapowiadają rozwój sieci handlowych, ale pod wspólnym szyldem.
- Fuzja tych dwóch sieci handlowych jest częścią naszej strategii w Polsce, co pozwoli nam wzmocnić pozycję Maxima Grupė oraz wdrożyć dalsze plany ekspansji na tym rynku - mówi Dalius Misiūnas, prezes i dyrektor generalny Maxima Grupė.
Maxima Grupė należy do grupy Vilniaus Prekyba - jednej z największych firm detalicznych w krajach bałtyckich i regionie Europy Środkowej i Wschodniej. W krajach bałtyckich prowadzi sieci handlowe Maxima, w Bułgarii – T-Market, na Litwie i Łotwie – sklepy spożywcze Barbora.
W minionym roku obroty Maxima Grupė wzrosły o 4,2 proc. i osiągnęły 2,806 mld euro (około 12 mld zł). Dla porównania, przychody Stokrotki to ponad 2,5 mld zł. Firma zatrudnia ponad 8 tys. pracowników i ma ponad 440 sklepów w całej Polsce. Plany zakładają, że do końca roku ich liczba zwiększy się do 563 lokali.
- Połączenie odbędzie się pod nazwą Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów - mówi Dalius Misiūnas.
Sieć Aldików została przejęta przez Maximę w 2012 r. Obroty Aldików w minionym roku wzrosły o 9 proc. i osiągnęły 52 miliony euro (prawie 225 mln zł). Na koniec ubiegłego roku sieć handlowa posiadała 30 sklepów i zatrudniała ponad 700 pracowników. Ostatnio, związki zawodowe działające w firmie weszły w spór zbiorowy z pracodawcą. Domagają się podwyżki płacy zasadniczej o 500 zł i miesięcznego ekwiwalentu za pranie ubrań do 60 zł.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
