Kasy samoobsługowe w Lidlu obnażają prawdę: producenci na potęgę obniżają gramaturę produktów. Sieć reaguje

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Pracownicy Lidla nie nadążają już ze zmianą gramatury produktów w systemach kas samoobsługowych. Tak często się zmieniają.
Pracownicy Lidla nie nadążają już ze zmianą gramatury produktów w systemach kas samoobsługowych. Tak często się zmieniają. Getty Images
Frustrują cię awarie w kasach samoobsługowych? Coraz częściej to działanie producentów, nie wina samego sprzętu. Kluczowy jest proces obniżania gramatur produktów, aby uniknąć podwyżek cen. Co na to klienci? Przykład kasy samoobsługowej z Lidla nie pozostawia złudzeń. Ten problem będzie się pogłębiał.

Spis treści

Mniejszy produkt za tę samą cenę. Sposób na walkę z inflacją

Każdy z nas w czasach wysokiej inflacji szuka niższy cen. Koszta po stornie producentów rosną jednak tak szybko, że często zmuszeni są oni do podnoszenia cen, aby jakkolwiek zarobić na własne utrzymanie. A co z konkurencyjnością cen? Producent w takich sytuacjach ma kilka możliwości. Może:

  • podnieść ceny
  • obniżyć jakość
  • zmniejszyć gramaturę

W sytuacji, gdy podwyżka cen praktycznie nie wchodzi w grę, a producent nie chce obniżać jakości swoich produktów, pozostaje mu lekka modyfikacja wagi produktu, co skutecznie obniża koszty jego produkcji. Obniża się gramaturę wielu produktów: masła, chleba, słodyczy czy makaronu. W efekcie opakowanie żelków zawiera coraz mniejszą liczbę owocowych misiów, świderki już nie wystarczają na dwa obiady, a z jednej torebki herbaty nie zaparzymy już dwóch kubków ciepłego napoju.

Badania potwierdzają, że na dłuższą metę nie powoduje pogorszenie zaufania wobec producentów. Problem w tym, że obniżanie gramatury ma często miejsce o wiele zbyt często, co potęguje frustrację klientów.

Zobacz także: Paraliż sklepów tuż przed Wielkanocą? Pracownicy Biedronki mają dosyć. Grożą strajkiem

Awaria kasy samoobsługowej? To nie zawsze błąd techniczny

Klienci często są jednak nieświadomi posunięć producentów, a winą za ewentualne błędy obarczają kasy samoobsługowe. Często jednak nie mają one wiele wspólnego z problemem. Okazuje się, że pechowcy trafiają na prawdziwą kumulację problemów:

Robię sobotnie zakupy w Lidlu. Jestem przy kasie bezobsługowej. Skanuję żelki, kładę, a waga krzyczy, że coś jest nie tak. Podchodzi pani z obsługi, coś tam zmienia i jest ok. Chwilę później to samo z rukolą i kolejnymi produktami - mówi Strefie Biznesu Czytelniczka Ada.

Nasza Czytelniczka w końcu na granicy swojej wytrzymałości pyta pracownicy Lidla, o co chodzi. Kobieta miała odpowiedzieć, że „w opakowaniu jest mniej towaru, bo producenci zmniejszają wagę produktu, a kasa gubi się, bo waga produktu nie zgadza się z danymi zapisanymi w pamięci urządzenia”. Także sami pracownicy zwyczajnie nie nadążają z aktualizacją danych, co wzmaga frustrację klientów i kieruje ich pretensje w stronę wadliwych kas samoobsługowych.

Zapytaliśmy biuro prasowe Lidla, czy sieci znany jest ten problem:

Na bieżąco reagujemy w obliczu ewentualnych nieprawidłowości, które mogą wynikać ze wspomnianej zmieniającej się gramatury produktów (...) Aby przeciwdziałać takim sytuacjom, Lidl Polska podejmuje liczne i skuteczne działania, takie jak podejmowanie kontaktu z dostawcą w przypadku stwierdzenia rozbieżności wagi towaru deklarowanej od rzeczywistej - pisze Lidl w odpowiedzi na nasze pytanie.

To wszystko wymaga jednak czasu, a zmiany gramatur prawdopodobnie pojawiać będą się tylko częściej, co oznacza kolejne wyzwanie dla kasjerów dyskontów w Polsce. Lidl zapewnia jednak, że robi wszystko, aby ułatwić swoich klientom korzystanie z kas samoobsługowych:

Automatyzacja procesów w naszej firmie prowadzi do zmian w zakresie obowiązków. Przykładowo, pracownicy sklepów pełnią również funkcję asystenta kas, czyli osoby, która wspiera klientów w procesie korzystania z kasy samoobsługowej - dodaje Lidl.

Kasy samoobsługowe w każdym Lidlu w Polsce

Kasy samoobsługowe wybieramy przede wszystkim przy okazji małych i średnich zakupów. Mają one ułatwiać i przyspieszać zakupy. Coraz częściej udostępniają wszystkie rodzaje płatności bezgotówkowych i dostępne są w kilku językach. Tymczasem Lidl kasy samoobsługowe udostępnia już w każdym swoich sklepie w Polsce:

20 września 2023 r., po czterech latach, zakończyliśmy montaż kas samoobsługowych we wszystkich naszych sklepach w Polsce. Lidl Polska to pierwsza spółka w ramach międzynarodowej grupy Lidl, która zdecydowała się na zastosowanie kas samoobsługowych jako standardowego rozwiązania stosowanego w każdym sklepie - pisze biuro prasowe Lidla.

Sieć zapewnia, że nieustannie dba o intuicyjność kas samoobsługowych i będzie nadal inwestować w rozwój tych produktów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu