Inwestycja zapewnia niezawodne przejazdy pociągów ze stałą prędkością. To ważne zwłaszcza dla ciężkich składów towarowych, które jadą bardziej ekonomicznie, bez konieczności zwolnień podczas zmiany toru - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A PLK jest inwestorem modernizacji przejazdów.
Kolej szybciej dowiezie towary na trasie Bydgoszcz - Gdynia
Wykonawca zamontował już 20 z 21 rozjazdów w woj. kujawsko-pomorskim. Nowe urządzenia zapewniają sprawne przejazdy pociągów na stacjach Prądy, Zielonczyn i Samostrzel. W obrębie bydgoskiego węzła kolejowego zamontowano rozjazdy na posterunku ruchu Bydgoszcz Czyżkówko.
Montaż rozjazdów w blokach
Szybką realizację prac zapewnia tzw. blokowa wymiana rozjazdów. Większość rozjazdów dostarczana jest na miejsce budowy na specjalnych wagonach - platformach, w kilku blokach. Stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów są demontowane i od razu zastępowane przez nowe, co skraca czas montażu i ogranicza zmiany w rozkładzie jazdy.
Z podgrzewaniem
Rozjazd kolejowy to niezwykle ważny element infrastruktury kolejowej, który zapewnia płynny przejazd pociągów przez stacje. Aby zapewnić sprawne podróże także w trudnych warunkach pogodowych, montowane rozjazdy wyposażane są w elektryczny system ogrzewania. Zimą gwarantuje to szybkie usuwanie śniegu i lodu, czyli dobre działanie urządzeń i większą niezawodność.
Kolej jest najbardziej bezpieczna, ale NIK ma uwagi do stanu technicznego pociągów
Od marca br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt rozjazdowy w 12 województwach. Zamontowano już 188 nowych rozjazdów na sieci kolejowej. Tylko w ramach programu „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap I” do marca 2019 r. zamontowanych zostanie łącznie 245 nowych rozjazdów.
Projekt jest finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego wartość to 214 533 800 zł.