Kupując nowy telefon, szukamy urządzenia, które mieści się w założonym przez nas budżecie. Zazwyczaj jest to kwota do 1000 zł (27%) lub pomiędzy 1000 zł a 2000 zł (33%). Oprócz ceny (66% wskazań), kluczowe przy wyborze nowego smartfona okazują się także: czas pracy baterii – 57% i marka producenta – 51%, tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska.
Jaki powinien być nowy smartfon, by spełniał nasze oczekiwania?
Na co jeszcze zwracamy uwagę, wybierając telefon? Możliwości aparatu oraz jakość ekranu wskazało po 42% respondentów. Zdecydowanie mniej osób kieruje się wyglądem urządzenia (28%), opiniami innych użytkowników (26%) czy zdaniem znajomych (18%). Sposób ładowania i wodoszczelność są istotne odpowiednio dla 14% i 13% ankietowanych.
- W dobie wyścigu na innowacje paradoksalnie to czas pracy na baterii okazuje się najważniejszym aspektem technicznym podczas wyboru nowego smartfona. Aż 65% Polaków musi ładować swój telefon przynajmniej raz dziennie, co czwarty badany robi to co drugi dzień, a zaledwie 9% użytkowników rzadziej - zwraca uwagę Dorota Haller, CMO Huawei CBG Polska, VP Marketing Huawei CEE & Nordic.
- W dodatku prawie 40% badanych uważa, że ładuje swój smartfon zbyt często. Z badań wynika, że szczególnie osoby z mniejszym budżetem mają niewygórowane oczekiwania w kwestii czasu pracy z dala od ładowarki. Na tym tle wyróżniają się smartfony takie jak Huawei nova Y70, wyposażone w duże baterie o pojemności 6000 mAh. Pozwala on na swobodne użytkowanie telefonu przez dwa-trzy dni bez konieczności doładowywania, czyli znacznie dłużej, niż standard w tej kategorii cenowej – dodaje.
Smartfon wymieniamy tylko, gdy musimy
Z badania Huawei wynika, że 29% respondentów posiada swój obecny telefon od ponad dwóch lat, a urządzenia kolejnych 36% zostały zakupione rok do dwóch lat temu. Co czwarty Polak wymienił komórkę w okresie od pół roku do roku, a 7% ma zupełnie nowe telefony – zakupione na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy.
Prawie 2/3 badanych wymienia smartfon dopiero, gdy jest to konieczne. Najbardziej przywiązani do swoich komórek są młodzi w wieku do 24 lat (71% osób w tej grupie wymienia urządzenie dopiero, gdy jest zużyte), a najmniej – osoby między 35 a 49 rokiem życia – 56 %.
Niespełna co trzeci ankietowany zmienia telefon regularnie, zanim ulegnie zużyciu. A 5% czyni to często, nawet gdy tego nie potrzebuje, np. kiedy pojawia się nowy, modny model .
Ile wydajemy na komórki?
Jeśli już decydujemy się na zakup nowego smartfonu, zazwyczaj nie szastamy pieniędzmi:
- aż 60% Polaków kupuje komórki warte maksymalnie 2000 zł, z czego 27% – o wartości do 1000 zł.
- Zakupu urządzenia wartego między 2001-3000 zł dokonało 16% ankietowanych,
- od 3001 do 4000 zł - 8% użytkowników,
- a od 4001 do 5000 zł zaledwie 5%.
- Kolejne 3% respondentów posiada telefon warty od 5001 do 7000 zł, a próg 7000 zł wydanych na smartfona przekroczyło 2% badanych.
Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?