W ubiegły wtorek, Euronet tymczasowo ograniczył możliwość jednorazowych wypłat gotówki do 200 zł dla klientów wszystkich banków działających w Polsce. mBank zwraca uwagę, że dla wielu jego klientów decyzja ta wiązała się z dodatkowymi kosztami. W odpowiedzi na te wydarzenia, mBank zdecydował się zwrócić naliczone tego dnia opłaty. Proces zwrotu będzie przebiegał automatycznie, a środki mają pojawić się na kontach klientów najpóźniej w ostatnim dniu czerwca.
Celem akcji Euronetu było zwrócenie uwagi na problematykę kosztów obsługi bankomatów w Polsce, które według operatora nie są adekwatnie pokrywane przez takie systemy jak VISA, Mastercard czy BLIK. Euronet podkreśla, że stawki za wypłaty gotówkowe nie zmieniały się przez ostatnie 14 lat, pomimo rosnących kosztów.
mBank, będący piątym co do wielkości bankiem w Polsce pod względem wielkości aktywów, obsługuje 5,7 miliona klientów detalicznych i 35 tysięcy klientów korporacyjnych. Zatrudnia ponad 8,4 tysiąca osób. Jego głównym akcjonariuszem jest Commerzbank.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło:
