Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Hotels.com Mobile Travel Tracker chwalenie się podróżami w celu zdobycia prestiżu wśród przyjaciół oraz bliższych i dalszych znajomych to nowy trend zauważalny u millenialsów. Ponad 10 proc. podróżujących przyznaje, że pierwszą rzeczą jaką robią po przybyciu do hotelu, jest zrobienie sobie selfie i wrzucenie go do mediów społecznościowych oznaczając hashtagiem #travelgoals. Ponad to, w czasie wakacji przeciętny polski millenials podczas urlopu spędza 69 minut dziennie na korzystaniu z mediów społecznościowych, jedynie po to by pochwalić się swoją podróżą znajomym. Prawie połowa (48 proc.) 18-29 latków twierdzi, że woli zamieszczać w sieci swoje selfie niż zdjęcia z bliskimi, a smartphone czyni ich bardziej spontanicznymi podczas podróży (46 proc.).
Badanie potwierdza również do niedawna dość nieśmiało wysuwaną teorię, że urządzenia elektroniczne zaczynają zastępować prawdziwe relacje z bliskimi – aż 25 proc. polskich ankietowanych twierdzi, że woli podróżować ze smartfonem niż z partnerem czy partnerką. Dodatkowo, globalne dane pokazują, że coraz więcej millenialsów jest bardziej zaniepokojonych tym, że może im się rozładować telefon (15 proc.) niż sprzeczką z partnerem lub partnerką w czasie podróży (8 proc.).