Na temat branży e-papierosowej w 2016 r. odnotowano łącznie 4 976 publikacji. Najwięcej z nich ukazało się w Internecie (72 proc.), następnie w prasie (15 proc.), radiu (9 proc.) i telewizji (4 proc.), w zdecydowanej większości w mediach o zasięgu ogólnopolskim (64 proc.). Wielkość publikowanych materiałów rozłożyła się niemal równomiernie między artykuły (30 proc.), notki (38 proc.) i wzmianki (32 proc.). Potencjalny kontakt z publikacjami dotyczącymi e-papierosów wyniósł ponad 3,163 mld- wynika z badania PRESS-SERVICE na zlecenie firmy LIPRO e-Liquid Production.
Przełom w branży
Prawie połowa materiałów (2 261) dotyczyła regulacji prawnych, co stanowiło najpopularniejszy temat w mediach. W dalszej kolejności dziennikarze najchętniej pisali o wpływie e-papierosów na zdrowie, podatkach, badaniach i statystykach branżowych oraz nowych produktach i ofertach. Wyjątkowo duże zainteresowanie nowymi regulacjami prawnymi wynikało z mnogości zmian w tym segmencie rynku, które zrewolucjonizowały funkcjonowanie branży elektronicznych papierosów i e-liquidów.