Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu regularnego w ilości rocznej 4.000.000 (cztery miliony) ±10 proc. wozokilometrów przy wykorzystaniu w ruchu 50 autobusów o długości ok. 12 metrów oraz zapewnienie minimum 4 pojazdów rezerwowych. Kontrakt realizowany będzie na terenie m.st. Warszawy i gmin podwarszawskich, z którymi miasto ma podpisane stosowne porozumienia i które współtworzą układ komunikacyjny aglomeracji.
W złożonej ofercie spółka zaproponowała obsługę kontraktu autobusami hybrydowymi MAN lub Volvo, a także stawkę 8,11 zł brutto za wozokilometr. Cena stanowiła w tym przypadku 60 proc. wartości oceny ofert. Głównym kryterium pozacenowym był rodzaj alternatywnego napędu. Ważnym elementem, zaoferowanym przez spółkę, była wyższa od minimalnej wymaganej liczba pojazdów zastępczych, zapewniająca ponadstandardowe bezpieczeństwo i dyspozycyjność przy realizacji kontraktu.
– To dla nas ważny kontrakt, który potwierdza wyraźny zwrot transportu publicznego w kierunku autobusów emitujących jak najmniej zanieczyszczeń. Cieszymy się, że otrzymujemy szansę na świadczenie usług w kolejnych latach dla Zarządu Transportu Miejskiego, z którym współpracujemy już od 14 lat. Jesteśmy w pełni przygotowani do dopełnienia wszelkich kwestii formalnych, a następnie – rozpoczęcia realizacji kontraktu. Decyzję o wyborze konkretnego modelu autobusów podamy tak szybko, jak to będzie możliwe. Jestem pewien, że mieszkańcy Warszawy docenią zarówno nową technologię napędu hybrydowego, jak i wysoką jakość usług świadczoną z użyciem tych pojazdów. Już w tej chwili ponad 50 proc. naszego taboru, który kursuje w Warszawie, spełnia najwyższą europejską normę emisji spalin Euro VI – powiedział Dariusz Załuska, Prezes Zarządu Mobilis Sp. z o.o.
Będzie to kolejny kontrakt, realizowany obecnie przez Mobilis na rzecz stołecznego ZTM-u. Firma jest obecna na rynku warszawskim już od 2003 roku i jest tutaj największym niezależnym operatorem komunikacji miejskiej, z udziałem w rynku ponad 50 proc. Firma zatrudnia w Warszawie blisko 500 certyfikowanych kierowców.
– Wszystkie nasze autobusy zawsze podlegają szczegółowej, codziennej kontroli. Dysponujemy odpowiednim zapleczem logistycznym i fachowym. Pracuje u nas łącznie 45 specjalistów, którzy dbają o stan techniczny pojazdów, a w efekcie bezpieczeństwo podróżnych. ZTM docenia jakość wykonywanych przez nas usług poprzez specjalny system bonusów przewidziany SIWZ-em (w ostatnich 2 kontraktach). Cieszymy się, że możemy wspierać Zarząd Transportu Miejskiego
w realizacji tak wielu kontraktów – mówił Załuska.