reklama

Największy Dreamliner wchodzi do służby LOT-u

Kazimierz Sikorski AIPZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (10 zdjęć)
Ma prawie 63 metry długości, jest o ponad sześć metrów dłuższy od każdego z ośmiu 787-8 używanych dotychczas przez polskiego przewoźnika narodowego i zabiera na pokład 294 pasażerów. To o 42 więcej niż mniejsza wersja 787-8, co oznacza, że Dreamliner 787-9, który wchodzi właśnie do służby Polskich Linii Lotniczych LOT zabierze o jedną piątą pasażerów więcej.

Pierwszy rejs największego dotychczas samolotu we flocie LOT-u z Everett obok Seattle w stanie Waszyngton, gdzie powstają te maszyny trwał 9 godz. 20 minut, do pokonania było prawie 10 tys. km. Pierwszy z B787-9 wykorzystywany zostanie jeszcze w tym miesiącu na trasie do Toronto, a od kwietnia do Chicago.

Na jednej maszynie tej serii LOT nie kończy, bo dostawy drugiego i trzeciego zaplanowano na kwiecień i czerwiec br. Wtedy większe Dreamlinery będą obsługiwać - poza Chicago i Toronto - również trasy do Nowego Jorku i sporadycznie do Seulu. Ostatni z tego kontraktu zostanie dostarczony dla LOT-u na początku roku 2019. Wtedy we flocie polskiego przewoźnika będzie 12 Dreamlinerów.

W nowych Dreamlinerach pasażerowie mogą podróżować w trzech klasach. Do dyspozycji będą: 24 fotele w klasie biznes, które rozkładają się do płaskiego łóżka (o sześć więcej niż w mniejszej wersji), 21 w ekonomicznej premium – ze zwiększonym odstępem między nimi, 249 foteli w ekonomicznej (o 36 więcej niż w B787-8), z których każdy jest wyposażony w większy niż dotychczas indywidualny monitor rozrywki pokładowej.

-Jestem przekonany, że B787-9 otworzą dla nas nowy etap w historii poprzez znaczące zwiększenie liczby oferowanych miejsc na istniejących, najbardziej popularnych trasach. „Dziewiątka” świetnie sprawdzi się na flagowych trasach do Chicago, Nowego Jorku i wybranych kierunkach w Azji. Dzięki niemu będziemy też otwierać zupełnie nowe połączenia, nadal poprawiać rentowność i dążyć do pozycji lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej” – mówił Rafał Milczarski, Prezes LOT.

-Jesteśmy dumni, że mogliśmy dostarczyć LOT-owi, z którym łączy nas wieloletnia dobra współpraca, pierwszego z zamówionych B787-9. Samolot, który przyleciał dziś do Warszawy, uzupełni dotyczasową flotę Dreamlinerów LOT-u, poprawiając efektywność operacyjną przewoźnika i i umożliwiając rozwój mu dalszy siatki połączeń. Dziękuję LOT-owi z zaufanie do naszych samolotów” – podkreślał Monty Oliver, wiceprezes Boeinga odpowiedzialny m.in. za rynek europejski.

-ACG z przyjemnością dostarcza pierwszego Dreamlinear 787-9 do użytku z LOT-u, jedną z wiodących międzynarodowych linii lotniczych w Europie. Doceniamy możliwość współpracy z polskim przewoźnikiem w zakresie rozbudowy floty o większy wariant Dreamlinera. Życzymy przewoźnikowi sukcesów i dalszej ekspansji " - dodawał Khanh T. Tran, dyrektor generalny ACG.

W Dreamlinerze wszystkie fotele są wyposażone w gniazdko elektryczne, port USB i zaawansowany system rozrywki pokładowej. Dla pasażerów podróżujących w klasie biznes mniej wygodne monitory chowane w podłokietnikach foteli zamieniono na ekrany zawieszone na przedniej ścianie kabiny. Do tego B787-9 wyposażono w dodatkową toaletę przeznaczoną specjalnie dla pasażerów podróżujących w klasie ekonomicznej premium.

Nowy Dreamliner zabierze nie tylko więcej pasażerów, ale też ładunków cargo. W „dziewiątce” przestrzeń transportowa w luku bagażowym urosła ze 115 do 140 metrów sześciennych.

Przeczytaj koniecznie!

Oburzenie klientów Lidla: zabrakło książek, które były obiecane w promocji. Warto składać reklamację? Kliknij w ten tekst a dowiesz się wszystkiego!

Nowy samolot został wyposażony w silniki Rolls-Royce’a Trent TEN nowej generacji. Z analiz Boeinga wynika, że, B787-9 zużywa mniej paliwa w przeliczeniu na pasażera, jest więc oszczędniejszy i bardziej ekologiczny. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8.

Ponad 50 proc. masy samolotu i 80 proc. objętości materiałów struktury stanowią kompozyty, czyli tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem węglowym. To materiał bardziej wytrzymały, za to lżejszy od aluminium, co oznacza mniejszą masę samolotu, wydłużenie jego zasięgu i obniżenie spalania paliwa.

Kompozytowa konstrukcja kadłuba umożliwia utrzymywanie wyższego ciśnienia w kabinie, przez co łatwiej jest kontrolować temperaturę i wilgotność powietrza. To dlatego Dreamliner oferuje nieporównywalnie wyższy komfort niż konkurencyjne maszyny z tego segmentu dostępne na rynku.

-LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. To wciąż technologicznie najbardziej zaawansowany samolot świata. Żaden inny egzemplarz w tej klasie nie daje pasażerom tak wysokiego komfortu podróży. Dreamliner jest dla nas motorem jeszcze szybszego rozwoju – dodaje prezes Rafał Milczarski.

LOT posiada we flocie osiem Dreamlinerów B787-8, obsługują one połączenia dalekodystansowe: do Nowego Jorku (JFK), Newark, Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio i Pekinu. Od końca kwietnia polecą z Rzeszowa do Newark, a od maja z Warszawy do Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago .

To ważne!

Chcesz się więcej dowiedzieć o programie Mieszkanie Plus: gdzie są budowane mieszkania, kto będzie miał pierwszeństwo w zawarciu umowy najmu itp. – po prostu kliknij w ten tekst!

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3