Największy polski przewoźnik chwali się rekordowymi wynikami

Maciej Badowski
Opracowanie:
Pociągi PKP Intercity przewiozły w ubiegłym roku 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022.
Pociągi PKP Intercity przewiozły w ubiegłym roku 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022. Łukasz Kaczanowski/ Polska Press
PKP Intercity odnotowało imponujący wzrost liczby pasażerów w 2024 roku, przewożąc 78,5 mln osób. To o 15 proc. więcej niż w 2023 roku i o 33 proc. więcej niż w 2022 roku. Spółka planuje dalsze inwestycje, aby zwiększyć liczbę pasażerów do 90 mln rocznie do 2030 roku.

Wzrost liczby pasażerów

PKP Intercity, największy polski operator kolejowy, zanotował w 2024 roku znaczący wzrost liczby podróżnych. W każdym miesiącu ubiegłego roku z usług przewoźnika korzystało więcej osób niż w poprzednich latach. Szczególnie imponujący był grudzień, kiedy to na pokładach pociągów podróżowało 6,6 mln osób, co stanowiło wzrost o 12 proc. w porównaniu do 2023 roku.

Pierwszy kwartał 2024 roku był wyjątkowo udany dla PKP Intercity. Przewoźnik obsłużył 16,7 mln pasażerów, co oznacza wzrost o blisko 22 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku. W kwietniu liczba podróżnych wyniosła 6,2 mln, a w maju 7 mln, co stanowiło odpowiednio 18 proc. i 26 proc. wzrostu w porównaniu do tych samych miesięcy rok wcześniej.

Rekordowe wakacje PKP Intercity

Sezon letni 2024 roku okazał się rekordowy pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Od czerwca do sierpnia z usług PKP Intercity skorzystało 23,2 mln osób. To o 14 proc. więcej niż w sezonie letnim 2023 roku i 25 proc. więcej niż dwa lata temu. Każdego dnia wakacji na pokładach pociągów podróżowało średnio 252 tys. osób.

W czerwcu z pociągów PKP Intercity skorzystało 7,1 mln osób, co stanowiło wzrost o około 14 proc. w porównaniu do 2023 roku. W lipcu liczba pasażerów wzrosła do 7,9 mln, co oznaczało 12 proc. wzrost rok do roku. Sierpień przyniósł 8,2 mln podróżnych, co stanowiło 17% wzrostu w porównaniu do poprzedniego roku.

Utrzymujący się trend wzrostowy

Po zakończeniu sezonu wakacyjnego PKP Intercity nadal notowało wzrost liczby pasażerów. We wrześniu z usług przewoźnika skorzystało 6,2 mln osób, co stanowiło 6 proc. wzrostu w porównaniu do roku poprzedniego. Październik przyniósł 6,3 mln pasażerów, co oznaczało wzrost o 7 proc., a w listopadzie liczba podróżnych wyniosła 6,2 mln, co stanowiło 13 proc. wzrostu.

– Również po zakończeniu sezonu wakacyjnego utrzymany został rosnący trend liczby podróżnych. We wrześniu z usług PKP Intercity skorzystało 6,2 mln pasażerów (6 proc. więcej w porównaniu z rokiem poprzedzającym), w październiku – 6,3 mln (wzrost o 7 proc.), a w listopadzie – 6,2 mln (wzrost o 13 proc.) – podał przewoźnik.

Plany na przyszłość

PKP Intercity nie zamierza spoczywać na laurach. Spółka przyjęła strategię „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę. Celem jest uruchamianie blisko dwa razy więcej pociągów i zwiększenie liczby pasażerów do niemal 90 mln rocznie do 2030 roku.

PKP Intercity to kluczowy gracz na polskim rynku kolejowym, który zapewnia komunikację między dużymi miastami i popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju. Dzięki ambitnym planom inwestycyjnym, spółka ma szansę na dalszy dynamiczny rozwój i umocnienie swojej pozycji jako lidera w branży transportu kolejowego w Polsce i Europie.

źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu