Spis treści
- Mówimy, oczywiście, o symulacji napadu, ale taka sytuacja może zdarzyć się również w rzeczywistości, a ostatnio miała miejsce w Puławach - komentuje w rozmowie ze "Strefą Biznesu" Bartosz Trzciński, rzecznik prasowy Banku Pocztowego. - Dzięki testowi nasi pracownicy wiedzą, jak zachować się w kryzysowych warunkach i jak wtedy współpracować z współpracować z funkcjonariuszami policji służby kontrterrorystycznej. Jak wiadomo, bank to specyficzne miejsce i szczególnie narażone na napady rabunkowe.
Negocjatorzy z BOA w akcji!
Test w bydgoskim oddziale Banku Pocztowego przeprowadzono we współpracy z Zespołem Negocjatorów Wydziału Szkolno Bojowego Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji BOA oraz funkcjonariuszami Samodzielnego Pododdziału Kontrterorystycznego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy.
- Współpraca Banku Pocztowego z CPKP BOA trwa już od połowy tego roku i już kilkudziesięciu pracowników naszej centrali i oddziałów zostało przeszkolonych przez policyjnych negocjatorów z CPKP BOA - dodaje Bartosz Trzciński.
Policja: - Dla nas to doskonalenie zawodowe!
- Dla funkcjonariuszy i również pracowników banków to rodzaj doskonalenia zawodowego - mówi nam nadkom. Przemysław Słomski z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. - Sprawdzamy procedury związane z sytuacją kryzysową, jak może przebiegać współpraca w takich sytuacjach i taktykę zastosowaną przez policyjnych negocjatorów. A to wszystko dziele się w realnym miejscu, czyli bankowych pomieszczeniach, gdzie codziennie przewija się dużo osób i jest narażone na napad.
Zagrożenia w bankach - realne i wirtualne
To realne zagrożenia dla banków, ale coraz częściej dochodzi do nich także w wirtualnym świecie.
Dlatego od września Bank Pocztowy prowadzi program społeczny „Cyberdojrzali - bądź mądrzejszy od oszusta”, którego celem jest edukacja osób dojrzałych z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz świadomego poruszania się w świecie finansów. Jak przyznają organizatorzy akcji, znajomość zagrożeń i umiejętność szybkiego reagowania jest niezbędna, jeśli chcemy pozostać bezpieczni online.
Tylko w latach 2020-2022 policja odnotowała 2786 raportów o oszustwach z sektora finansowego. Bank buduje przekaz w sposób odbiegający od dotychczasowych kampanii, motywując dwie grupy docelowe kampanii (osoby starsze i ich dorosłe dzieci) do rozmowy, bo ta może ochronić ich przed podjęciem złej decyzji.
"Cyberdojrzali - bądź mądrzejszy od oszusta"
- Widząc, że oszustwa internetowe coraz częściej dotykają Polaków, w tym szczególnie osoby starsze, rozpoczęliśmy akcję edukacyjną "Cyberdojrzali - bądź mądrzejszy od oszusta". Chcemy w ten sposób promować bezpieczne korzystanie z bankowości i poszerzać wiedzę obywateli w tym zakresie. W przemyślany sposób włączamy się w walkę z oszustami, pokazując jak uniknąć ich metod, jak chronić swoje finanse i na co uważać. Korzystamy przy tym z wiedzy naszych bankowych ekspertów, a także specjalistów z policji i UOKiK - powiedział Radosław Kazimierski, dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego.
Realizowane w pierwszym etapie projektu webinary można obejrzeć bez konieczności logowania na kanale YouTube Banku Pocztowego (www.youtube.com/@BankPocztowy) oraz na specjalnie przygotowanej stronie www.pocztowy.pl/cyberdojrzali, zawierającej najważniejsze informacje z zakresu bezpieczeństwa w sieci.
Dla osób młodszych, które odgrywają istotną rolę w ochronie swoich rodziców przed cyberzagrożeniami z przekazami kampanii bank chce trafić przez kanały social media, m.in. fanpage w serwisie Facebook (facebook.com/Cyberdojrzali/).
