Nie chcesz instalować kolejnej aplikacji? Część ich funkcji mogą zastąpić SMS-y. Decyduje się na to branża eventowa

OPRAC.:
Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Stosowanie masowych SMS-ów znane były już dawniej.
Stosowanie masowych SMS-ów znane były już dawniej. unsplash
Instalowanie aplikacji, a dokładniej zbyt dużej ich liczby w naszych telefonach skutkuje spowolnieniem działania urządzenia. Wiele firm, instytucji, a także produktów posiadają własne aplikacje. Czy to dobrze? Konieczność instalowania tak wielu aplikacji zniechęca użytkowników. Tymczasem funkcje aplikacji z powodzeniem mogą przejąć SMS-y. Powoli decyduje się na to branża eventowa.

Spis treści

Aplikacje dla wydarzeń w branży eventowej. Czy zostaną wyparte przez SMS-y?

„Czy są jakieś pytania z sali?” - kiedyś to pytanie na zakończenie panel dyskusyjnego było oczywistością. Dzisiaj część organizatorów buduje specjalne aplikacje dedykowane wydarzeniom i konferencjom.

Uczestnicy konferencji mogą drogą SMS-ową otrzymywać informacje praktyczne:

  • wskazówki dotyczące dojazdu na miejsce,
  • ważne daty i godziny,
  • aktualności organizacyjne.

Takie zastosowania masowych SMS-ów znane były już dawniej. Np. organizator konferencji InfoShare informował SMS-ami o zbliżających się spotkaniach networkingowych. Innowacją okazało się zastosowanie tej technologii SMS do interakcji uczestników z prelegentami w czasie rzeczywistym i uczynienie z niej ważnego elementu kilku prezentacji. Na specjalny numer SMS widzowie mogli przesyłać pytania do wystąpień czy też głosować w ankietach.

System SMS można połączyć z SharePoint za sprawą Power Automate. Numery odbiorcze dostępne w SMSAPI nie były numerami Premium. Klient końcowy nie ponosił dodatkowych opłat wynikających z wysyłki wiadomości. Koszt wysłania SMS-a był taki sam jak na zwykły numer telefonu.

- Uczestnicy dostali łącznie ponad dwa tysiące wiadomości i wysłali 127 pytań do panelistów. Wynika z tego, że około połowa gości konferencji nawiązała interakcję z organizatorami przez SMS. Trudno byłoby osiągnąć taki wynik przy użyciu analogowych narzędzi, zaś uruchomienie aplikacji wiązałoby się dla organizatora z długim i kosztownym procesem jej wdrażania. W przypadku SMS-ów wystarczyło poprosić uczestników o numer telefonu i zgodę na przesyłanie wiadomości, co odbyło się już na etapie rejestracji na wydarzenie tłumaczy Michał Kuliś z SMSAPI.

Komunikację mobilną można wykorzystać m.in. do:

  • zebrania opinii o konferencji,
  • zaoferowania promocyjnych biletów na kolejną edycję,
  • zaangażowania do uczestnictwa w innych powiązanych projektach. Odpowiednio prowadzona komunikacja SMS może stać się narzędziem budowania długotrwałych relacji.

SMS kontra aplikacja. Co jest lepsze, jakie są zalety i wady?

12. edycja konferencja Moto Idea z września 2022 r. komunikacyjnie została wsparta przez SMSAPI. Pozwoliło to na masową wysyłkę wiadomości SMS.

- Impreza zgromadziła wielu dyrektorów i menedżerów dużych firm motoryzacyjnych, a spora część z nich ma zablokowaną możliwość instalowania w swoich telefonach nowych programów. Apki niewiadomego pochodzenia mogą mieć dziury w zabezpieczeniach - zauważa Michał Kuliś z SMSAPI.

Jak dodaje, SMS-y od dobrych dwóch dekad działają na każdym telefonie.

- To tak minimalistyczna technologia, że nie ma możliwości, by stała się nośnikiem wirusa czy innej podatności, są więc bezpieczne zarówno dla CEO spółki giełdowej, jak i każdego innego uczestnika imprezy - dodaje ekspert.

Zaznacza także, że ubiegłym roku w wydarzeniu, które organizowali, uczestniczyło 250 osób z wyższego szczebla zarządzania.

- Grupa dość hermetyczna, w dodatku w większości po trzydziestym roku życia. Nie wyobrażam sobie tłumaczenia i namawiania do instalacji kolejnej apki. Ludzie, nawet chętnie uczęszczający na wydarzenia branżowe, mają zwyczajnie dosyć nowych aplikacji instalowanych na potrzeby tych kilku godzin. Czuć przesyt, bo każda konferencja to nowy system, nowy interfejs, nowe uprawnienia do przyznania. Potrzebowaliśmy rozwiązania, które działałoby samodzielnie, w oparciu o znane standardy - ocenia Robert Majer z Exact Systems, organizatorMoto Idea.

Branża eventowa - mobilna interakcja będzie stałym elementem

Uczestnicy spotkań to przede wszystkim osoby zainteresowane kontaktem na żywo, którego nie mogły zastąpić wydarzenia online. Ta zastępcza formuła pokazała jednak, jak pomocne jest dodanie do spotkania interaktywnych elementów jak chociażby możliwości zadawania pytań na czacie.

Powracające na stałe do kalendarza eventy starają się wzbogacić o ten element. Jednym sposobem na to jest uruchomienie specjalnej aplikacji zastępującej stronę internetową wydarzenia i dodatkowo ułatwiającej komunikację jego uczestników. Stworzenie jej lub dostosowanie do potrzeb konkretnego wydarzenia jest jednak kosztowne.

Ponadto niełatwo skłonić gości, aby korzystali z aplikacji, szczególnie jeśli po drodze pojawiają się bariery systemowe podyktowane względami bezpieczeństwa. Pod tym względem SMS-y są prostsze i skuteczniejsze. Może się okazać, że już niebawem starsza technologia zacznie wypierać aplikacje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Strefa Biznesu - Kara dla Raiffeisen International

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie