Nowy wymiar komunikacji i współpracy w AmRest dzięki Office 365

Sprawniejsza praca z każdego miejsca, lepsza współpraca pomiędzy pracownikami a zespołami, a także modernizacja architektury IT przy jednoczesnym obniżeniu kosztów – to argumenty, które zdecydowały o wdrożeniu Office 365 w AmRestHolding SE, największej niezależnej firmie prowadzącej sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej.

„Szukaliśmy rozwiązania, które całościowo zaadresuje kwestie operacyjne, architektury IT i jednocześnie pozwoli obniżyć koszty. Dodatkowo zależało nam na tym, żeby wybrana technologia wspierała zaangażowanie pracowników i ułatwiała sprawną interakcję między nimi. Office 365 wypadł w testach najlepiej, oferował też najlepszą integrację z rozwiązaniami od innych dostawców” – powiedział Piotr Orłowski, CIO AmRest.

Pod względem operacyjnym nowe rozwiązanie na bazie Office 365 ma za zadanie poprawić osobistą efektywność pracowników i zaproponować im przyjazny, znany interfejs. Dzięki temu, że jest to usługa w chmurze, pracownicy mogą mieć dostęp do firmowych zasobów i plików z wielu urządzeń, również mobilnych, takich jak tablety i smartfony. To oznacza możliwość pracy praktycznie z każdego miejsca, o dowolnej porze i pozwala bardziej elastycznie zarządzać czasem pracownika i równowagą pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Funkcjonalnie Office 365 zastąpi także dotychczasowe rozwiązania on-premise w restauracjach i łączność przez VPN, pozwalając w bezpieczny sposób na bieżąco przesyłać dane i raporty w dogodnych formatach.

„Dotychczasowe rozwiązania wymagały od pracowników wykonania szeregu czasochłonnych czynności w celu zapewnienia bezpiecznego połączenia, a dodatkowo możliwe to było tylko, gdy znajdowali się w placówce firmowej. Również możliwości generowania raportów w popularnych formatach takich jak .pdf były ograniczone. W wyniku analizy dostępnych rozwiązań Office 365 okazał się być najbardziej przyjazny dla personelu restauracji. Pozwala też łatwiej zarządzać danymi w całej firmie, co pozytywnie wpłynie na szybkość i trafność podejmowanych decyzji biznesowych” – powiedział Mikołaj Grencel,Szef działu infrastruktury IT w AmRest.

Office 365pomoże również poprawić współpracę w zespołach, dzięki możliwości pracy wielu osób nad jednym dokumentem w czasie rzeczywistym. Ma również pomóc w usprawnieniu komunikacji pomiędzy pracownikami a zespołami, co umożliwią usługi takie jak Yammer czy Sharepoint, które pozwalają stworzyć firmową platformę społecznościową. Celem firmy jest wspieranie kultury dzielenia się wiedzą i dokumentami w całej organizacji.

„Jesteśmy ogromną firmą o dużym rozproszeniu, co niesie za sobą wyzwania w warstwie komunikacji między pracownikami oraz ich zaangażowania w sprawy firmy. Dzięki platformie korzystającej z mechanizmów społecznościowych każdy pracownik będzie miał dostęp do wiedzy i wsparcia od kolegów z całej firmy w przystępnej formie. To, że nowa platforma jest zintegrowana z narzędziami Office 365, ma szansę sprawić, że pracownicy szybko się do niej przekonają i zaczną korzystać z niej w naturalny sposób każdego dnia” – powiedział Paweł Szczepaniak, Menedżer projektu Office365 w IT AmRest.

Szeregu korzyści z Office 365 upatruje również dział IT. Nowe rozwiązanie pozwoli uprościć architekturę IT i skonsolidować istniejące zasoby. Kompleksowość usługi oraz model chmurowy pozwalają zapewnić bezpieczeństwo połączeń i wrażliwych danych, co oznacza możliwość rezygnacji z dotychczasowych rozwiązań typu VPN czy antywirusy i antyspam. Jednocześnie jest łatwo skalowalne i oferuje integrację zarówno z technologiami Microsoft, jak i innych dostawców. Te możliwości przełożą się na większą sprawność i oszczędności.

„Microsoft przykłada ogromną wagę do zgodności swoich usług chmurowych z przepisami Unii Europejskiej i nie tylko, co daje nam pewność, że stosowane rozwiązanie jest możliwie bezpieczne i zgodne z naszym otoczeniem legislacyjnym” – dodał Piotr Orłowski. „Jednocześnie przejście na model usługowy Office 365 i jego szerokie możliwości stają się motorem zmian w naszym dziale. IT staje się naturalnym elementem codziennego funkcjonowania każdego pracownika w firmie, tak samo jak prąd czy woda. Dla naszego zespołu oznacza to, że przestajemy być jedynie centrum wsparcia, a stajemy się inicjatorami i zarządcami kluczowego biznesowo obszaru działania ogromnego przedsiębiorstwa”.

Poznaj pełne możliwości Office 365 – wybierz funkcjonalności, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom i wybierz najkorzystniejszą opcję. Wypełnij formularz i skorzystaj z bezpłatnej porady www.microsoftdlabiznesu.pl/#formularz

Powiązane artykuły:
Technologie zmieniają mały i średni biznes. Mobilność nową szansą

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny złota na nowym, historycznym poziomie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu