„Szukaliśmy rozwiązania, które całościowo zaadresuje kwestie operacyjne, architektury IT i jednocześnie pozwoli obniżyć koszty. Dodatkowo zależało nam na tym, żeby wybrana technologia wspierała zaangażowanie pracowników i ułatwiała sprawną interakcję między nimi. Office 365 wypadł w testach najlepiej, oferował też najlepszą integrację z rozwiązaniami od innych dostawców” – powiedział Piotr Orłowski, CIO AmRest.
Pod względem operacyjnym nowe rozwiązanie na bazie Office 365 ma za zadanie poprawić osobistą efektywność pracowników i zaproponować im przyjazny, znany interfejs. Dzięki temu, że jest to usługa w chmurze, pracownicy mogą mieć dostęp do firmowych zasobów i plików z wielu urządzeń, również mobilnych, takich jak tablety i smartfony. To oznacza możliwość pracy praktycznie z każdego miejsca, o dowolnej porze i pozwala bardziej elastycznie zarządzać czasem pracownika i równowagą pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Funkcjonalnie Office 365 zastąpi także dotychczasowe rozwiązania on-premise w restauracjach i łączność przez VPN, pozwalając w bezpieczny sposób na bieżąco przesyłać dane i raporty w dogodnych formatach.
„Dotychczasowe rozwiązania wymagały od pracowników wykonania szeregu czasochłonnych czynności w celu zapewnienia bezpiecznego połączenia, a dodatkowo możliwe to było tylko, gdy znajdowali się w placówce firmowej. Również możliwości generowania raportów w popularnych formatach takich jak .pdf były ograniczone. W wyniku analizy dostępnych rozwiązań Office 365 okazał się być najbardziej przyjazny dla personelu restauracji. Pozwala też łatwiej zarządzać danymi w całej firmie, co pozytywnie wpłynie na szybkość i trafność podejmowanych decyzji biznesowych” – powiedział Mikołaj Grencel,Szef działu infrastruktury IT w AmRest.
Office 365pomoże również poprawić współpracę w zespołach, dzięki możliwości pracy wielu osób nad jednym dokumentem w czasie rzeczywistym. Ma również pomóc w usprawnieniu komunikacji pomiędzy pracownikami a zespołami, co umożliwią usługi takie jak Yammer czy Sharepoint, które pozwalają stworzyć firmową platformę społecznościową. Celem firmy jest wspieranie kultury dzielenia się wiedzą i dokumentami w całej organizacji.
„Jesteśmy ogromną firmą o dużym rozproszeniu, co niesie za sobą wyzwania w warstwie komunikacji między pracownikami oraz ich zaangażowania w sprawy firmy. Dzięki platformie korzystającej z mechanizmów społecznościowych każdy pracownik będzie miał dostęp do wiedzy i wsparcia od kolegów z całej firmy w przystępnej formie. To, że nowa platforma jest zintegrowana z narzędziami Office 365, ma szansę sprawić, że pracownicy szybko się do niej przekonają i zaczną korzystać z niej w naturalny sposób każdego dnia” – powiedział Paweł Szczepaniak, Menedżer projektu Office365 w IT AmRest.
Szeregu korzyści z Office 365 upatruje również dział IT. Nowe rozwiązanie pozwoli uprościć architekturę IT i skonsolidować istniejące zasoby. Kompleksowość usługi oraz model chmurowy pozwalają zapewnić bezpieczeństwo połączeń i wrażliwych danych, co oznacza możliwość rezygnacji z dotychczasowych rozwiązań typu VPN czy antywirusy i antyspam. Jednocześnie jest łatwo skalowalne i oferuje integrację zarówno z technologiami Microsoft, jak i innych dostawców. Te możliwości przełożą się na większą sprawność i oszczędności.
„Microsoft przykłada ogromną wagę do zgodności swoich usług chmurowych z przepisami Unii Europejskiej i nie tylko, co daje nam pewność, że stosowane rozwiązanie jest możliwie bezpieczne i zgodne z naszym otoczeniem legislacyjnym” – dodał Piotr Orłowski. „Jednocześnie przejście na model usługowy Office 365 i jego szerokie możliwości stają się motorem zmian w naszym dziale. IT staje się naturalnym elementem codziennego funkcjonowania każdego pracownika w firmie, tak samo jak prąd czy woda. Dla naszego zespołu oznacza to, że przestajemy być jedynie centrum wsparcia, a stajemy się inicjatorami i zarządcami kluczowego biznesowo obszaru działania ogromnego przedsiębiorstwa”.
Poznaj pełne możliwości Office 365 – wybierz funkcjonalności, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom i wybierz najkorzystniejszą opcję. Wypełnij formularz i skorzystaj z bezpłatnej porady www.microsoftdlabiznesu.pl/#formularz
Powiązane artykuły:
Technologie zmieniają mały i średni biznes. Mobilność nową szansą
