Od dziś krótsza droga z Wrocławia do Poznania a wkrótce do Grudziądza!

Zbigniew Biskupski AIP
Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa
6 listopada 2017 r. został oddany do ruchu prawie 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 pomiędzy węzłem Korzeńsko a węzłem Krościna, z czego blisko 5 kilometrowy fragment przed terminem w woj. dolnośląskim. To fragment 360-kilometrowej drogi ekspresowej S5.

6 listopada 2017 r. został oddany do ruchu prawie 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 pomiędzy węzłem Korzeńsko a węzłem Krościna, z czego blisko 5 kilometrowy fragment przed terminem. 
 

- Dzięki udostępnionemu dzisiaj do ruchu odcinkowi S5 kierowcy zyskają szybsze i bezpieczniejsze połączenie drogowe na trasie Wrocław - Poznań. To bez wątpienia ważny dzień nie tylko dla mieszkańców regionu, ale także dla wszystkich kierowców chcących komfortowo poruszać się po polskich drogach - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.  

 
W uroczystości otwarcia odcinka drogi ekspresowej S5 wziął również udział wiceminister infrastruktury i budownictwa Marek Chodkiewicz, wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak, dyrektor generalny GDDKiA Krzysztof Kondraciuk oraz dyrektor GDDKiA oddziału Wrocław Lidia Markowska.

To warto przeczytać - KLIKNIJ!

Docelowo droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km – od Wrocławia przez Poznań, Bydgoszcz do połączenia z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy koło Grudziądza. Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odc. Korzeńsko – Wrocław o łącznej długości 48 km podzielona została na 3 zadania:
•                    węzeł Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Krościna (bez węzła) – ok. 15 km. Wykonawca –ASTALDI S.p.A,
•                    węzeł Krościna – węzeł Trzebnica (bez węzła) – ok. 14 km. Wykonawca – DRAGADOS S.A.,
•                    węzeł Trzebnica – węzeł Widawa (bez węzła) – ok. 19 km. Wykonawca – Konsorcjum firm BUDIMEX S.A., STRABAG Sp. z o.o.

W ramach inwestycji powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II oraz Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna.

 
Budowa S5 od Korzeńska do Wrocławia jest realizowana w systemie Projektuj i buduj. Całkowity koszt zadania to ponad 1 861 mln. zł, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej to ponad 911 mln zł.
 
Najważniejsze cele inwestycji to stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewni wysoki komfort ruchu i ułatwi międzynarodowy transport drogowy poprzez dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Budowa szybkiego i sprawnego połączenia przyczyni się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i zmniejszenia oddziaływania na środowisko. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych.

To warto przeczytać - KLIKNIJ!

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
Chyba chcesz jeździć rowerem albo na piechotę po S-5.
k
ktos
akurat trasa jest dluzsza a szybciej sie jedzie! macie tam jakiegos naczelnego? nie pytam o ssaka
i
inny sceptyk
drogi dalej nie ma, więc po co ta złośliwość?
w
wrocławianin
Pan redaktor był łaskaw zapomnieć o węźle Widawa. Z treści artykułu wynika, że nikt go nie buduje (zadanie 3 bez węzła), a tu niespodzianka, jednak powstaje. Czyżby zadanie 4, czy jednak w ramach 3-go?. Ot, rzetelność dziennikarska.
M
Marcepan
Wejdź na Googla.
s
sceptyk
Już starożytni Rzymianie mieli takowe ;-)
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu