Próby odbywają się z udziałem przedstawicieli zamawiającego, czyli Marynarki Wojennej, Towarzystwa Klasyfikacyjnego PRS i oczywiście licznej grupy pracowników stoczni Remontowa Shipbuilding. Prowadzone w tym czasie testy obejmować będą głównie całościowe próby manewrowe i bardziej specjalistyczne wyposażenie pokładowe, m.in. system transportu pojazdów podwodnych, ładunków wybuchowych itd.
Okręt po raz pierwszy odbił od stoczniowego nabrzeża 13 lipca 2016 r. Pierwsza część prób była związana głównie z próbami napędu oraz radionawigacji i częściowo próbami manewrowymi. Potwierdzone zostały wymagania kontraktowe chociażby dotyczące prędkości, próby manewrowości pokazały, że okręt ma wysoką dzielność morską.
Niszczyciel min ma wejść do służby pod koniec roku, zasilając 13. Dywizjon Trałowców im. admirała Andrzeja Karwety.
Wykonany jest z amagnetycznej stali. Wyporność okrętu wynosi 850 t, wymiary to 59 metrów długości i 10 metrów szerokości, zaś prędkość maksymalna 15 węzłów. Jego załoga liczyć będzie 45 marynarzy.
Czytaj również: Marynarka Wojenna z nowym uzbrojeniem [ZDJĘCIA]
Okręt buduje konsorcjum pod przewodnictwem Remontowej Shipbuilding. W jego skład wchodzą Stocznia Marynarki Wojennej oraz OBR Centrum Techniki Morskiej SA. Kontrakt został podpisany we wrześniu 2013 roku. Budowa rozpoczęła się w kwietniu 2014 roku.