reklama

Organizacja Mistrzostw Świata w piłce nożnej będzie kosztowało Rosję 19,2 mld dolarów

Maciej Badowski AIP
Pula nagród dla uczestniczących zespołów przyznawanych przez FIFA w tegorocznym turnieju wyniesie rekordowe 400 mln dolarów.
Pula nagród dla uczestniczących zespołów przyznawanych przez FIFA w tegorocznym turnieju wyniesie rekordowe 400 mln dolarów. Krzysztof Kapica
Mistrzostwa Świata FIFA są nieoficjalnie największym wydarzeniem sportowym na świecie. Jak się okazuje, to także jedna z najlepszych możliwości zarobienia dużych pieniędzy dla wszystkich, którzy są zaangażowani w tę imprezę. Ile i kto zarobi na tegorocznym święcie piłki nożnej?

Mundial to nie tylko piłkarska fiesta dla kibiców, która w tym roku trwać będzie ponad miesiąc, tj. od 14.06.–15.07.2018, ale również globalne wydarzenie, na którym można zainkasować fortunę. W tej edycji udział wezmą 32 reprezentacje narodowych drużyn piłkarskich, co pozwoli przyciągnąć uwagę i pieniądze ponad miliarda ludzi zarówno w trakcie trwania imprezy, ale także przed oraz jeszcze długo po jej zamknięciu. Kto i ile zainkasuje na tej piłkarskiej imprezie? Nano Interactive zebrało i opracowało najciekawsze fakty dotyczące kwestii finansowych związanych z mistrzostwami świata.

  • FIFA zarobiła na ostatnim turnieju w Brazylii 2,6 mld dolarów, odnotowując przychód na poziomie 4,8 mld dolarów, gdzie koszty stanowiły 2,2 mld dolarów. Eksperci szacują, że tegoroczne profity FIFA będą na podobnym poziomie co w trakcie ostatniej imprezy.
  • Rosja po raz pierwszy w historii zorganizuje mistrzostwa świata w piłce nożnej. Koszty organizacji imprezy zamkną się w rekordowej kwocie 19,2 mld dolarów.
  • Dzięki piłkarskiemu turniejowi w Rosji, globalne wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 7,4 proc. do poziomu 628 mld dolarów – wynika z prognoz eMarketer-a. W Polsce rynek reklamowy może urosnąć, dzięki piłkarskiemu świętu, o ok. 5 proc. – estymują eksperci Nano Interactive. Obok bardzo dobrej koniunktury rynkowej, która nakręca wzrost wydatków na reklamę w naszym kraju, to właśnie mundial będzie główną przyczyną wzrostu całego rynku.
  • Pula nagród dla uczestniczących zespołów przyznawanych przez FIFA w tegorocznym turnieju wyniesie rekordowe 400 mln dolarów vs 358 mln w 2014 roku.
  • Samo uczestnictwo w imprezie jest opłacalne z finansowego punkty widzenia. Każdy z 32. partycypujących zespołów otrzymuje 8 mln dolarów, tj. około 30 mln złotych plus zwrot kosztów na poziomie około 1,5 mln dolarów.
  • Zwycięska drużyna dostanie nagrodę pieniężną w wysokości 38 mln dolarów. Zespół, który zajmie drugie miejsce zainkasuje 28 mln dolarów, a trzeci 24 mln dolarów.
  • Dodatkowo, każda z narodowych federacji przygotowała własną nagrodę pieniężną za zdobycie 1. miejsca, np. Niemcy mają otrzymać 8 mln euro, a Anglicy 5 mln funtów.
  • Polski zespół za zakwalifikowanie się do turnieju w Rosji otrzymał do podziału 10,5 mln zł. Najwięcej przelano na konto Roberta Lewandowskiego oraz Piotra Zielińskiego po 560 tysięcy zł. Na konto trenera Adama Nawałki wpłynęły 4 mln zł.
  • Głównymi sponsorami Mistrzostw Świata FIFA są firmy: Adidas, Coca-Cola, Grupa Wanda, Gazprom, Qatar Airways, Hyundai i Visa. Według ekspertów kwota, którą zapłaciły powyższe firmy za sponsoring jest zbliżona do tej z 2014 w Brazylii, tj. 1,6 miliarda dolarów.
  • Firmy wydadzą globalnie na reklamę związaną w sposób bezpośredni lub pośredni z turniejem piłkarskim kilkadziesiąt miliardów dolarów, z których ponad 43% będą stanowiły wydatki na reklamę internetową – podaje Nano Interactive. Po raz pierwszy na tak dużą skalę będzie wykorzystywana reklama intencyjna, która jest połączeniem danych z wyszukiwarek (search) oraz kampanii display i wideo, dostępna także w Polsce.
  • Fox i Telemundo zakupiło od FIFA prawo do transmisji TV w 2018 i 2022 roku za 1,25 miliarda dolarów.
  • Ponad 15 tys wolontariuszy będzie pomagało organizatorom turnieju w Rosji, co pozwoli zredukować koszty na poziomie około 555 milionów rubli.

Obejrzyj wideo:

Na wakacje planujemy wydać mniej niż przed rokiem

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3