Orlen Paczka notuje rekordowe wyniki. Firma liczy na pozyskanie branżowych inwestorów

Marek Knitter
W całej Polsce działa już ponad 12 tys. punktów odbioru i nadania paczek, w tym ponad 6 tys. automatów paczkowych.
W całej Polsce działa już ponad 12 tys. punktów odbioru i nadania paczek, w tym ponad 6 tys. automatów paczkowych. fot.orlen
Orlen poinformował, że jej spółka Orlen Paczka, zanotowała ponad 80-procentowy wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek w ostatnim kwartale minionego roku. O blisko 155 procent wzrosła także liczba dostaw do automatów paczkowych.

Orlen wyjaśnia, że osiągnięte wyniki to efekt m.in. dynamicznego rozwoju partnerstw z największymi platformami handlowymi i e-sklepami oraz rozwoju sieci logistycznej.

Według Orlemu, przeniesienie od stycznia 2025 roku usługi do nowo wydzielonej spółki - Orlen Paczka, umożliwi pozyskanie branżowych inwestorów, co przyspieszy jej rozwój  i wzmocni pozycję na rynku e-commerce. W dalszej perspektywie spółka zyska również, dzięki pozyskaniu partnera zewnętrznego.

- Dostrzegamy duże możliwości rozwoju na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce. Chcemy je w pełni wykorzystać, wzmacniając naszą pozycję w tym perspektywicznym biznesie. Miniony rekordowy kwartał jest tego zapowiedzią. Wydzielenie usługi do nowo powstałej spółki Orlen Paczka pozwoli nam mocniej skoncentrować się na oczekiwaniach klientów i zaproponować jeszcze atrakcyjniejszą, idealnie dopasowaną do ich potrzeb ofertę - powiedział Piotr Krężel, prezes Orlen Paczka sp. z o.o.

W 2024 roku Orlen Paczka nawiązała strategiczną współpracę z największą w Polsce platformą zakupową w ramach programu Allegro Delivery. W efekcie, od czerwca klienci korzystający z bezpłatnej dostawy SMART! mogą wybrać Orlen Paczkę i za jej pośrednictwem nie tylko otrzymać przesyłkę, ale także zwrócić ją bez etykiety.


- Orlen Paczka rozwija także współpracę z platformą zakupową Vinted, obsługując jako partner logistyczny rynek polski, a także rynki zagraniczne: litewski, rumuński, węgierski, czeski, słowacki, szwedzki oraz kontynentalną część Finlandii – czytamy także.

W minionym roku pod marką Orlen Paczka wystartowała pierwsza w Polsce i największa w Europie współdzielona sieć automatów paczkowych. W całej Polsce działa już ponad 12 tys. punktów odbioru i nadania paczek, w tym ponad 6 tys. automatów paczkowych. Ich atutem jest dogodna lokalizacja – średnio 7 minut od miejsca zamieszkania klientów. Mają oni aż trzy dni na odbiór przesyłki, z możliwością przedłużenia o jeden dzień, czym usługa wyróżnia się na tle konkurencji.

Spółka podkreśla, że wzrost popularności Orlen Paczki napędza inwestycje w rozwój sieci logistycznej. W 2024 roku uruchomiono 3 centra logistyczne w strategicznych lokalizacjach, co zwiększyło możliwości operacyjne Orlen Paczki. Otwierane są także kolejne punkty przeładunkowe i oddziały wspierające, a także trasy kurierskie, w efekcie czego liczba kurierów podwoiła się w ciągu roku.

Orlen Paczka jest doceniany przez klientów w Polsce

W raporcie „Logistyka i dostawy. Klucz do sukcesu” Izby Gospodarki Elektronicznej Orlen Paczka znajduje się na podium najlepiej ocenianych metod dostawy. Wysoką jakość potwierdzają też wyniki badań zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2024” Gemius. Sieć automatów Orlen Paczka jest drugą najbardziej rozpoznawalną i jedną z najlepiej ocenianych sieci w Polsce.


Grupa Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20. Głównym akcjonariuszem spółki jest Skarb Państwa posiadający 49,9 proc. akcji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu