- Przeprowadzone niedawno badanie Carbon Black wskazuje, że aż 7 na 10 klientów zrezygnowałoby z korzystania z usług firmy, której systemy informatyczne zostałyby sparaliżowane przez ransomware. Dlatego każda organizacja, która chce uniknąć dotkliwych strat wynikających z infekcji ransomware, powinna w swojej strategii bezpieczeństwa informatycznego uwzględnić wykorzystywanie backupu w chmurze. Ta forma ochrony zasobów IT szybko zyskuje popularność także dlatego, że stanowi ważny element szerszej strategii gwarantowania stałej dostępności danych i ciągłości działania. Przedsiębiorcy zaczynają rozumieć, że poleganie jedynie na lokalnym backupie i infrastrukturze nie jest optymalną strategią. Ransomware może łatwo pozbawić firmę dostępu do własnych systemów ale też danych partnerów i klientów. Posiadanie usługi backupu online często okazuje się wybawieniem, gdy w momencie utraty danych na urządzeniach lokalnych firma może szybko odzyskać je z aktualnej kopii zapasowej przechowywanej w chmurze- mówi Marcin Zmaczyński, dyrektor regionalny Aruba Cloud w Europie Środkowo-Wschodniej.
Petya, WannaCry i inny ransomware- jak się przed nimi chronić
Najnowszy cyberatak typu ransomware, określany nazwą „Petya”, a także nieco wcześniejszy „WannaCry”, pokazują, że epidemia ataków z użyciem złośliwego oprogramowania do wymuszania okupu przybiera na sile. O rosnącym zagrożeniu informowały w ubiegłym roku prognozy specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa, ale wiele firm nie zdążyło wdrożyć odpowiednich rozwiązań i procedur. Skutki zaniedbań są niestety dramatyczne, ponieważ niedostępność danych i nieplanowane przestoje w działalności powodują olbrzymie straty finansowe oraz niemniej bolesną utratę reputacji. Wnioski z opracowania Veeam Availability Report 2017 potwierdzają tę tezę. Według wyliczeń Veeam nieplanowane przestoje w obszarze IT skutkują tym, że niemal połowa badanych przedsiębiorstw traci zaufanie klientów. Jednocześnie 40 proc. firm przyznaje, że brak dostępu do systemów IT nadwątla wizerunek marki, co negatywnie wpływa nie tylko na jej postrzeganie ale też zdolność do utrzymania klientów.