Spis treści
PKP Intercity zamierza zatrudnić pracowników PKP Cargo. Spółki podpisały w tej sprawie list intencyjny, program zatrudnienia ma być realizowany w drugiej połowie 2024 r. Do PKP Intercity będzie mogło przejść ok. 400 pracowników zajmujących się m.in. obsługą przewozów oraz utrzymaniem i naprawą taboru.
„Program zatrudniania pracowników PKP CARGO S.A. przez PKP Intercity będzie realizowany od lipca br. W najbliższych miesiącach będą oni mogli wziąć udział w rekrutacjach na stanowiska związane z obsługą procesu przewozowego czy utrzymaniem i naprawą taboru. Zatrudnienie w PKP Intercity znajdą również drużyny trakcyjne” – czytamy w komunikacie PKP Intercity. Pracownicy z PKP Cargo znajdą zatrudnienie w Krakowie (Zakład Południowy), Poznaniu (Zakład Zachodni), Gdyni (Zakład Północny), a także w Warszawie (Zakład Centralny).
- Podpisany list intencyjny i plany współpracy PKP CARGO z PKP Intercity to kolejny dowód na to, jaki mamy plan na Grupę PKP. Przede wszystkim zależy nam na współpracy i jak najlepszym wykorzystaniu zasobów oraz wiedzy i doświadczeniu pracowników holdingu. To bardzo istotne zarówno w kontekście odbudowy pozycji PKP CARGO i możliwości rozwijania tej spółki, jaki i działalności Grupy PKP na krajowym i europejskim rynku konkurencyjnym – stwierdził Alan Beroud, prezes Polskich Kolei Państwowych S.A. i Grupy PKP, cytowany w komunikacie.
700 pracowników PKP Cargo znajdzie zatrudnienie w innych spółkach
To już kolejny list intencyjny, jaki spółki podpisują po to, by zagwarantować zatrudnienie pracownikom PKP Cargo. W sumie miejsce pracy może zmienić 700 osób.
- Nasi pracownicy będą mogli kontynuować pracę w zawodzie, po zrealizowaniu niezbędnych szkoleń. Już teraz oferujemy rzeczywiste gwarancje zatrudnienia dla 700 osób – czyli 5 proc. załogi PKP CARGO S.A. Planujemy kolejne takie programy wspierające zatrudnienie naszych pracowników i umożliwiające im nieprzerwaną, dalszą karierę zawodową w niekonkurencyjnych z nami podmiotach – poinformował p.o. prezesa zarządu PKP Cargo dr Marcin Wojewódka.
Z kolei prezes PKP Intercity Janusz Malinowski stwierdził, że pracownicy PKP Cargo będą dla przewoźnika wartościowym nabytkiem.
- Dołączenie do zespołu doświadczonych pracowników PKP Cargo przyczyni się do realizacji naszych zadań. Program wsparcia zatrudnienia dla nich jest wyrazem troski o polską kolej, potwierdzeniem skutecznej współpracy w ramach Grupy PKP na rzecz podróżnych oraz wyrazem społecznej odpowiedzialności spółek, które podpisały list intencyjny – powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, cytowany w komunikacie.
Trudna sytuacja PKP Cargo
W związku z trudną sytuacją PKP Cargo, zarząd zdecydował o skierowaniu części załogi na tzw. nieświadczenie pracy na 12 miesięcy. 20 czerwca zarząd PKP Cargo złożył w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę firmy przez członków zarządu kolejowej spółki piastujących swoje stanowiska w latach 2022-2023.
Kilka dni później, zarząd PKP Cargo przedstawił organizacjom związkowym propozycję porozumienia w sprawie zawieszenia Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracujących w PKP Cargo. Organizacje związkowe odmówiły uzgodnienia i podpisania porozumienia w tej sprawie.
Jak podała Polska Agencja Prasowa, 27 czerwca Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Cargo nie udzieliło absolutorium członkom zarządu spółki pełniącym funkcje w 2023 r. (oprócz prezesa Dariusza Seligi absolutorium nie otrzymali również: Zenon Kozendra, Maciej Jankiewicz, Marek Olkiewicz oraz Jacek Rutkowski).
PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Jako grupa oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Polski oraz: Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii. Największym pojedynczym akcjonariuszem PKP Cargo jest spółka PKP S.A., która ma 33,01 proc. akcji. W 2012 r. według masy przewiezionych ładunków udział Grupy PKP Cargo wynosił 50,4 proc., a według pracy przewozowej 60,2 proc., podczas gdy w 2023 r. udział ten spadł do 33,1 proc. według masy i 33,9 proc. według pracy przewozowej. W 2023 r. PKP Cargo osiągnęło 82,10 mln zł zysku wobec 148 mln zł w 2022 r. W I kwartale 2024 r. grupa miała 118 mln zł straty wobec 104 mln zł zysku w I kwartale ub.r. Przychody z działalności operacyjnej spadły natomiast do 1,19 mld zł z 1,58 mld zł w I kwartale 2023 r.
źródło: PAP
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?