Dzięki przesunięciu środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), PKP PLK ma możliwość realizacji siedmiu nowych przedsięwzięć. Spółka podjęła decyzję o rezygnacji z dwunastu projektów, które zostały określone jako "przeskalowane i nieekonomiczne", a które nie spełniałyby oczekiwanych celów. PKP PLK podkreślają, że zmiany te mają pełne poparcie Ministerstwa Infrastruktury.
Nowe projekty obejmują szereg kluczowych inwestycji, takich jak: poprawa stanu infrastruktury na linii kolejowej nr 8 z Warszawy Zachodniej do Krakowa Głównego, modernizacja tunelu kolejowego w Unisławiu Śląskim na linii nr 291, budowa drugiego toru kolejowego wraz z nową przeprawą mostową na Warcie na linii nr 354 w Obornikach Wielkopolskich, zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych, przebudowa wiaduktu kolejowego WK-05 na stacji Gdynia Port, wdrożenie systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii nr 7 Otwock-Lublin oraz ulepszenie infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach w aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów i instalację Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. PKP PLK planują zakończenie tych zadań do sierpnia 2026 roku.
Spółka przypomina również o trwających przygotowaniach do innych projektów współfinansowanych z KPO**, dotyczących linii kolejowych nr 1, 61, 144, 132, 273 oraz II etapu prac na linii nr 355.
PKP PLK, będące w 100% własnością Skarbu Państwa, odpowiadają za zarządzanie krajową infrastrukturą kolejową, koordynację ruchu pociągów oraz opracowywanie i aktualizowanie krajowego rozkładu jazdy pociągów.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło: