Mennica Polska – jedyny producent sztabek złota inwestycyjnego i największy dystrybutor detaliczny na polskim rynku, zanotowała ponad 33 proc. wzrost sprzedaży produktów inwestycyjnych w okresie trzech kwartałów 2016 r. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W trzecim kwartale br. szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się sztabki od 1 do 10 gramów.
Ostatnie miesiące były dla Mennicy Polskiej rekordowe w obszarze sprzedaży małych sztabek złota, szczególnie o nominałach 1g, 2g oraz 5g. Co ciekawe tak małe nominały wybierali również klienci, którzy inwestują kwoty powyżej 100 tys. zł.
– W samym trzecim kwartale br. Spółka sprzedała 5500 sztabek o wadze 1g, względem 550 w analogicznym okresie 2015 roku (wzrost o 1000 proc.). Jeśli natomiast chodzi o sztabki o masie 5g., w trzecim kwartale 2016 r. sprzedaliśmy 3000 sztuk, względem 1300 sztuk w tym samym okresie 2015 roku (wzrost o 230 proc.). Sprzedaż w ostatnim kwartale jest potwierdzeniem właściwie obranego kierunku promocyjnego oferty Mennicy Polskiej. - mówi Marta Bassani-Prusik, Dyrektor Działu Produktów Inwestycyjnych Mennica Polska od 1766 sp. z o.o.
Na popyt na rynku złota duży wpływ ma m. in. sytuacja polityczno-gospodarcza na świecie. Na początku 2016 r. ceny złota kształtowały się na stabilnym, niskim poziomie ok. 1 097 USD za uncję Dopiero z początkiem lutego złoty kruszec znacznie zyskał na wartości, powodując ożywienie w sprzedaży produktów inwestycyjnych. Najdrożej za uncję płacono na początku lipca, kiedy kurs wyniósł 1366,25 USD/oz. Od tego okresu do końca trzeciego kwartału 2016 roku można było zauważyć stabilizację cen. Obecnie uncja złota wyceniana jest na ok. 1 279 USD za uncję.
