Spis treści
Polscy turyści nie chcą przepłacać
Eksperci portalu Travelist.pl porównali aktualne poziomy rezerwacji na zimowe wyjazdy względem tego samego okresu w 2019 r. Analiza rynkowa wykazała, że na ten moment liczba wykupionych pobytów na ferie jest o 76 proc. niższa niż w tym samym czasie 3 lata temu.
– Obecnie wśród Polaków dużą popularnością cieszą się obiekty, które nie wprowadzają drastycznych zmian w swojej polityce cenowej – turyści chcą podróżować zimą, ale za wyjazdy nie zamierzają przepłacać. Jeśli więc znajdą atrakcyjną ofertę, to decydują się na zakup – mówi Michał Szymańczak, Head of Sales & New Business w Travelist.pl.
Jednocześnie zwraca uwagę, że spora część osób wstrzymuje się jeszcze z zakupem, licząc na wyprzedaże tuż przed rozpoczęciem ferii. – Ta wizja może okazać się jednak złudna. O tym, że nie warto czekać na ostatnią chwilę, konsumenci przekonali się m.in. podczas tegorocznych wakacji, kiedy to wyczekiwane przez nich okazje last minute niestety się nie pojawiły – wyjaśnia i dodaje, że mając na uwadze ciągłe wzrosty kosztów, wynikających z rosnącej inflacji, ten scenariusz powtórzy się z dużym prawdopodobieństwem także zimą.
Podwyżki cen dotknęły każdą branżę
Mimo że zima 2022/2023 – w przeciwieństwie do poprzedniego sezonu – nie jest obarczona ładunkiem niepewności wynikającym z pandemicznych obostrzeń, to zarówno turyści, jak i hotelarze muszą mierzyć się z innymi problemami. Mowa tu przede wszystkim o podwyżkach cen (m.in. za energię i ogrzewanie), które mogą wpłynąć na wzrost kosztów wypoczynku lub nawet spowodować całkowite zawieszenie działalności części obiektów. Tym bardziej, że w obliczu niepewnej przyszłości turystyka nie jest dla Polaków dobrem pierwszej potrzeby.
Hotelarze szukają oszczędności
– Prowadzimy rozmowy z właścicielami hoteli w Polsce, którzy coraz częściej wspominają o tym, że nie będą w stanie utrzymać się w czasie zimowego sezonu. Jedni planują np. wyłączenie strefy SPA na cały ten okres, inni zastanawiają się nad całkowitym zawieszeniem działalności do kwietnia. Są już tacy, którzy ogłosili swoje tymczasowe zamknięcie od końca października. Na razie są to na szczęście pojedyncze przypadki – dodaje Szymańczak.
Największym zainteresowaniem użytkowników portalu cieszą się w tym momencie obiekty położone w górach (38 proc. rezerwacji) oraz nad morzem (36 proc.). – Średnie ceny na południu Polski za jedną noc w pokoju hotelowym sięgają ok. 735 zł, a na wybrzeżu mniej o ponad 300 zł – wskazano. Różnica jest więc spora. Hotelarze, chcąc przyciągnąć turystów i utrzymać zadowalające poziomy sprzedaży, będą musieli postawić na bardziej okazyjne oferty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
Ile wydajemy na aktywność fizyczną?