Polscy prezesi są jak Niemcy i Rosjanie. Nie lubią Twittera

Zbigniew Biskupski AIP
Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska
Tylko 5 proc. prezesów największych polskich firm prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna. Pod tym względem ustępują miejsca tylko prezesi z dwóch krajów: Niemiec i Rosji. Tymczasem, prowadzenie relacji z profesjonalistami z branży, zwłaszcza z inwestorami na Twitterze i LinkedInie w czasie rzeczywistym może pozytywnie wpłynąć na notowania i kondycję firmy, bowiem pozwala na stały kontakt z rynkiem i przekazywanie istotnych informacji np. o realizacji strategii spółki.

Pod kątem obecności w mediach społecznościowych, na tle największych światowych rynków wypadamy bardzo słabo.

OBEJRZYJ WIDEO:
Na wynajmie mieszkania dalej możesz zarobić

W zestawieniu przygotowanym przez Grupę On Board Think Kong, polskim CEO miejsca ustępują tylko prezesi z 2 krajów: Niemiec i Rosji. Tymczasem, prowadzenie relacji z profesjonalistami z branży, zwłaszcza z inwestorami na Twitterze i LinkedInie w czasie rzeczywistym może pozytywnie wpłynąć na notowania i kondycję firmy, bowiem pozwala na stały kontakt z rynkiem i przekazywanie istotnych informacji np. o realizacji strategii spółki.

Analiza w poszczególnych krajach pokazała, że najbardziej aktywni CEO reprezentują firmy działające we Francji. 35 proc. z nich posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie kariery LinkedIn.

Druga w zestawieniu jest Norwegia. W tym skandynawskim kraju, 30 proc. CEO prowadzi komunikację za pośrednictwem Twittera, a 65 proc. LinkedIna. Podium zamykają australijscy menadżerowie z 25 proc. prezesów aktywnych na Twitterze i 65 proc. na LinkedInie.

Z badania wyłania się jednocześnie zaskakujący wynik dla Stanów Zjednoczonych. W kraju, w którym powstało wiele pionierskich rozwiązań i platform komunikacyjnych, tylko 1/4 prezesów spośród 20 firm z największą kapitalizacją jest obecnych na Twitterze, a 35 proc. na LinkedInie.

Jednocześnie, należy zauważyć, że osoby prowadzące aktywną komunikację z otoczeniem w tych kanałach mają najwięcej followersów. CEO firmy Apple, Tima Cook’a, śledzi ponad 5,5 mln followersów. Dla porównania, we Francji, liderującej zestawieniu, Stéphane’a Richarda z Orange śledzi 37 tys. użytkowników Twittera.

- Social media są przestrzenią z ogromnym potencjałem do pokazania, jak zmienia się nasz biznes, jak przebiegają programy inwestycyjne. Digitalizacja komunikacji, a w jej ramach relacje prowadzone przez CEO firmy na Twitterze i LinkedInie, to doskonała szansa na inicjowanie angażujących interakcji z otoczeniem biznesowym firmy, klientami, liderami opinii, dziennikarzami, czy inwestorami – przekonuje Norbert Ofmański, CEO Grupy On Board Think Kong.

Badanie Ecco International PR Network objęło swoim zasięgiem ponad 20 krajów z całego świata. Analizie została poddana komunikacja na Twitterze i LinkedInie prowadzona przez CEO 400 firm z największą kapitalizacją z m.in. Australii, Austrii, Brazylii, Czech, Egiptu, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Włoch, Norwegii, Polski, Rosji, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, a także państw Ameryki Łacińskiej – Argentyny, Chile, Meksyku i Peru.
Polską edycję rankingu przygotowała Grupa On Board Think Kong.

Czytaj też:
Świadczenia z programu 500 plus kończą się. Trzeba złożyć nowy wniosek, szybko by nie czekać na pieniądze do listopada. Są inne zmiany!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu