Polscy seniorzy mało korzystają z mediów internetowych, większość jednak nie z lęku przed technologią, ale przez brak pieniędzy

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Dane dotyczące korzystania przez seniorów z urządzeń do odbioru mediów dowodzą, że poziom użytkowania nowoczesnych sprzętów jest niski. Może to skutkować obniżeniem poziomu życia związanym z ograniczeniem dostępu do kultury, usług i im podobnych.
Dane dotyczące korzystania przez seniorów z urządzeń do odbioru mediów dowodzą, że poziom użytkowania nowoczesnych sprzętów jest niski. Może to skutkować obniżeniem poziomu życia związanym z ograniczeniem dostępu do kultury, usług i im podobnych. Aneta Żurek / Polska Press
Polscy seniorzy mają małe szanse na podążanie za nowymi technologiami. Brakuje im pieniędzy na zakup nowoczesnych telewizorów czy smartfonów, a nawet na płacenie mniejszych kwot za korzystanie z aplikacji czy zakup cyfrowych treści rozrywkowych w Internecie.

78,2% Polaków w wieku 65+ używa telefonu komórkowego, ale z czego 45,4% ma wciąż zwykły klawiszowy aparat telefoniczny, zaś tylko 33,4% posługuje się smartfonem (wśród ogółu Polaków 4+ ze smartfona korzysta 75,2%).

Seniorzy korzystają głównie z telewizorów i starych typów telefonów

Komórka to jedyne tak powszechnie użytkowane urządzenie z tzw. nowych mediów w tej grupie wiekowej – wynika z Badania Założycielskiego, przeprowadzonego przez Krajowy Instytut Mediów. Tylko 13,8% seniorów korzysta z laptopa albo notebooka (56,2% wśród ogółu Polaków 4+) .

Polscy seniorzy mało korzystają z mediów internetowych, większość jednak nie z lęku przed technologią, ale przez brak pieniędzy
materiały prasowe PIM

- Dane dotyczące korzystania przez seniorów z urządzeń do odbioru mediów dowodzą, że poziom użytkowania nowoczesnych sprzętów jest niski. Może to skutkować obniżeniem poziomu życia związanym z ograniczeniem dostępu do kultury, usług i im podobnych - mówi – mówi Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badan i Analiz w KIM.

Polacy w wieku 65+ powszechnie korzystają z telewizora – deklaruje tak 92,3% badanych w tej grupie. Nie jest to jednak sprzęt najnowocześniejszy. 71% używa telewizora płaskiego bez fabrycznej opcji dostępu do internetu, zaś tylko 25,9% korzysta z odbiornika z funkcją SMART TV (wśród Polaków 4+ posiadanie telewizora SMART TV deklaruje 48,1%).

Czas na nowy telefon? Skorzystaj z okazji

Materiały promocyjne partnera

Cyfryzacja wciąż obca starszym konsumentom w Polsce

W ciągu 30 dni poprzedzających badanie tylko 4,8% Polaków w wieku 65+ korzystało z VOD, a 13,7% z YouTube (wśród ogółu Polaków 4+ te odsetki wynosiły odpowiednio: 32,1% i 52,5%).

- Umiejętność korzystania z nowych mediów coraz bardziej determinuje funkcjonowanie w zdigitalizowanym społeczeństwie. Osoby starsze często nie potrafią się zaadaptować, doświadczając wykluczenia cyfrowego. Przyczyną może być utrudniony dostęp do najnowocześniejszych urządzeń i technologii z powodów ekonomicznych – podsumowuje Maja Kurzelewska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu