Polska nawigacja rośnie w siłę i szykuje się na debiut giełdowy

Marek Knitter
Na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln
Na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln
Spółka Neptis, właściciel marki Yanosik, zanotowała 14,4 mln zł przychodów netto w trzecim kwartale 2024 r. co oznacza wzrost o ponad 20 procent licząc rok do roku. Na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln.

Jak podaje spółka w komunikacie w ujęciu narastającym od początku 2024 r. przychody wyniosły 42,5 mln zł, rosnąc o 9,5 proc. rok do roku. Zysk spółki netto za trzeci kwartał br. to przeszło 964 tys. zł, a od stycznia do września br. 1,58 mln zł.

– Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem rozpoznawalności nie tylko naszego brandu, ale i samej Spółki Neptis. Nasze obecne wyniki finansowe pokazują, że zmierzamy w dobrą stronę. Widzimy utrzymującą się tendencję wzrostową i jednocześnie cieszy nas wzrost przychodów netto, które w minionym kwartale br. wyniosły 14,4 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 11,9 mln zł. Wynik na sprzedaży przełożył się na prawie 1 mln zł zysku netto. Kontynuujemy realizację strategii budowania ekosystemu produktów, który dostarczy kierowcom niezbędnych dla nich usług – powiedział Adam Tychmanowicz, prezes Neptis.

Według niego warto zaznaczyć, że w ramach rozbudowywania funkcji w aplikacji Yanosik firma właśnie udostępniła w niej nową usługę: opłaty za Autostrady, którą realizuje przy wykorzystaniu systemu videotollingu. Obecnie usługa dostępna jest dla użytkowników iOS, a w ciągu kilku dni pojawi się też w systemie Android.

Spółka Neptis w ostatnim czasie uruchomiła program dla akcjonariuszy, skierowany do inwestorów indywidualnych. Do programu mogą przystąpić akcjonariusze posiadający co najmniej 10 akcji. Inwestorzy otrzymają możliwość uzyskania atrakcyjnych zniżek na flagowe produkty i usługi właściciela marki Yanosik. Pierwsza promocja trwa do końca listopada 2024 r., a obejmuje urządzenie Yanosik GTR z rocznym abonamentem.

Średnia liczba unikalnych użytkowników aplikacji Yanosik w trzecim kwartale br. wynosiła ponad 2,4 mln, co w porównaniu rdr oznacza wzrost o 5 proc. Spółka sukcesywnie zwiększa również liczbę użytkowników płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec września br. liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła blisko 130 tys., czyli o prawie 20 tys. więcej niż przed rokiem. Ponadto na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln.

Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Neptis S.A. jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców. Od 2014 roku spółka notowana jest na NewConnect.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu