Ten scenariusz był możliwy do przewidzenia w świetle danych za pierwsze miesiące roku. Polska w imponujący sposób pokazuje swoją coraz bardziej znaczącą rolę dla niemieckiej gospodarki.
W rankingu partnerów handlowych Niemiec, ich wschodni sąsiad znajduje się jedynie za Chinami, Holandią, USA, Francją i Włochami.
Podczas gdy w pierwszym półroczu 2019 eksport z Niemiec do Polski wzrósł o 3,5 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2018 r., import polskich towarów i usług do Niemiec wzrósł o 6,7 proc.
Polskie towary i usługi z coraz większym powodzeniem sprawdzają się na rynkach międzynarodowych.
Równolegle, kraj ten pozostaje interesujący dla inwestorów i pomimo rosnącej niepewności na rynku międzynarodowym, wciąż przyciąga duże inwestycje zagranicznych dużych i średnich przedsiębiorstw, co dodatkowo stymuluje wymianę handlową z Niemcami.
Polska jest najważniejszym partnerem handlowym Niemiec w regionie Europy Środkowej i Wschodniej (CEE). Czechy (10 miejsce wśród partnerów handlowych Niemiec), Węgry (14 miejsce), Rumunia (18 miejsce) i Słowacja (19 miejsce) pozostają w pewnej odległości pod względem wartości obrotów.
Polska jest niewątpliwie jednym z wielkich wygranych europejskiej integracji.
Kraj ten bardzo skorzystał na funduszach europejskich, ale też zarządzał swoją gospodarką w sposób bardziej rozsądny niż wiele innych krajów. Zarówno to, jak i wysiłek polskich firm, przynosi dzisiaj rezultaty. Szczególnie w czasach słabszej koniunktury w Niemczech i innych krajach Europy Zachodniej, czasach osłabienia wolnego handlu i narastających konfliktów między USA i Chinami, polsko-niemieckie relacje są pewną stałą, na której można polegać.
Obejrzyj wideo:
Od 14 kwietnia Będzie wymagany PIN przy płatnościach zbliżeniowych do 50 zł
