Finalizacja fuzji nastąpi w pierwszej połowie przyszłego roku. W portfelu Hyperbook znajdują się prawa majątkowe (IP) do wydanej gry VR Regenesis oraz projekty w trakcie developmentu, jak Hyper Arena VR oraz oparte na scenariuszach Łukasza Orbitowskiego (projekt Veles) i twórczości Stanisława Szukalskiego (projekt 'Monumentum'). Podpisana umowa rozpoczyna proces przejęcia przez Ovid Works tego polskiego producenta wysokiej klasy laptopów dla graczy i profesjonalistów – podała spółka w komunikacie
Jak tłumaczy spółka celem opartego na obranej strategii przejęcia jest wykorzystanie doświadczenia Ovid Works w produkcji gier premium i VR do dynamicznego rozwoju IP nabytych od Hyperbook. Zwiększenie skali działalności obu podmiotów poprzez synergię know-how, technologii i finansowania projektów ma też pozwolić na osiąganie większej rentowności, podano także.
– Projekty w portfelu Hyperbook w pełni wpisują się w profil gier Ovid Works. Planujemy wykorzystać i rozwinąć nabyte IP w nowe gry o wysokim potencjale komercyjnym. Połączenie z Hyperbook daje też Ovid Works spore korzyści biznesowe. Dzięki środkom pozyskanym, m.in. od kontrolującego Hyperbook S.A. Roberta Dziubłowskiego, który wraz z grupą inwestorów finansowych, w ramach połączenia spółek zasili je kwotą ok. 1 mln zł, możemy myśleć o dalszym rozwoju tytułów tradycyjnych i VR. Fuzja i pozyskane w jej ramach nowe środki pozwolą umocnić Ovid Works na bardzo konkurencyjnym rynku. Mamy dobry portfel tytułów i solidny plan wydawniczy w nadchodzącym okresie – powiedział prezes Ovid Works Jacek Dębowski, cytowany w komunikacie.
Ovid Works pracuje aktualnie nad sequelem do gry "Metamorphosis", a w 2025 roku planuje premierę adaptacji VR gry "Everdream Valley".
Po fuzji spółka planuje być aktywnym podmiotem w procesie konsolidacji sektora AA gier wideo w Polsce. Więcej szczegółów na temat dalszej strategii i długoterminowych celów spółka poda wkrótce, dodano także.
Ovid Works zajmuje się produkcją wysokiej jakości gier z perspektywy pierwszej osoby na PC, konsole oraz urządzenia VR. Spółka jest notowana na NewConnect od lipca 2020 r. Główny akcjonariuszem spółki jest Varsav Game Studios posiadający 13,10 proc. akcji, a także Jacek Dębowski i Jacek Chojecki posiadający po 10,01 proc. akcji.
Źródło: spółka/stooq.pl/isbnews
