- Wśród kluczowych celów biznesowych Grupy OTL na 2025 r. z pewnością jest dalsze umacnianie naszej pozycji w zakresie budowy kompleksowych łańcuchów dostaw. W ramach strategii one-stop-shop oferujemy szeroki zakres usług logistycznych, niezależnie od rodzaju ładunku czy środka transportu. Dzięki własnym aktywom portowym w Gdyni i Świnoujściu możemy lepiej zarządzać każdym etapem łańcucha dostaw i jest to nas wyróżnia na tle konkurencji - powiedział ISBnews prezes Jedynak.
Według niego porty są i będą aktywami strategicznymi, a duże nadzieje spółka pokłada m.in. w produktach agro.
- Oceniamy, że to jedna z najbardziej perspektywicznych gałęzi, jeśli chodzi o przeładunki portowe. Pomimo rozregulowania tego rynku w Polsce w 2024 r., prowadzimy inwestycje w segment agro i konsekwentnie kontynuujemy wszystkie rozpoczęte w tym zakresie projekty. W 2025 r. w Świnoujściu zakończy się nasza sztandarowa inwestycja - rozbudowa terminala agro, który będzie przekształcony w jeden z najbardziej nowoczesnych terminali realizujących przeładunki zbóż w sposób całkowicie zautomatyzowany ze zdolnościami przeładunkowymi na poziomie 2 mln ton rocznie - dodał prezes.
Po trzech kwartałach 2024 r. skonsolidowane przychody Grupy OTL wyniosły 234,33 mln zł.
W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo Szczecin, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.
Grupa OTL to notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych. Głównym udziałowcem spółki jest Neuvic Fundacja Rodzinna posiadająca 32 proc. akcji i Marsel Fundacja Rodzinna (35 proc.).
Źródło: isbnews/spółka
Biznes
