Komisja Europejska i dochodzenie przeciwko Temu
Komisja Europejska poinformowała w piątek chińską platformę Temu, że unijne dochodzenie ujawniło w serwisie praktyki naruszające przepisy konsumenckie UE, np. fałszywe rabaty i nieprawdziwe opinie o produktach. Temu ma miesiąc na przekazanie Komisji, jak zamierza usunąć nieprawidłowości.
W odpowiedzi na zarzuty, Temu zostało postawione przed wyborem: dostosować się do unijnych przepisów lub zmierzyć się z możliwymi sankcjami. W zależności od reakcji platformy, Sieć Współpracy ds. Ochrony Konsumentów (CPC) może rozpocząć dialog w celu wypracowania rozwiązań, bądź w przypadku braku odpowiedzi, władze krajów członkowskich mogą podjąć odpowiednie kroki, w tym nałożenie grzywny.
Temu odpowiada KE
– Temu przyjmuje do wiadomości obawy wyrażone przez Komisję Europejską oraz krajowe organy ochrony konsumentów i ponownie potwierdza nasze zobowiązanie do ścisłej współpracy z odpowiednimi organami regulacyjnymi, aby rozwiązać wszelkie problemy i zapewnić zgodność z przepisami UE – czytamy w przesłanej redakcji Strefy Biznesu w imieniu rzecznika prasowego Temu.
– Chociaż zyskaliśmy popularność wśród wielu konsumentów w stosunkowo krótkim czasie, nadal jesteśmy bardzo młodą platformą, działamy w UE od mniej niż dwóch lat i aktywnie uczymy się oraz dostosowujemy do lokalnych wymagań – wskazuje platforma i jednocześnie zapowiada, że będzie „w pełni współpracować w ramach tego dochodzenia". – Ponieważ uważamy, że taka kontrola przynosi długoterminowe korzyści konsumentom, sprzedawcom oraz samej platformie – dodano.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
