Port Gdański - rok 2021 zaczął się dobrze, a skończy się jeszcze lepiej

Jacek Klein
Jacek Klein
mat. prasowe
Niewykluczone, że w niełatwym 2021 roku, port w Gdańsku pobije rekord przeładunków z 2019 roku. Początek roku był bardzo dobry, równie dobrze zapowiada się koniec roku.

Przypomnijmy, że w rekordowym 2019 roku w porcie przeładowano 52 mln ton towarów.

Od początku bieżącego roku do połowy listopada wolumen przeładunków portowych terminali osiągnął poziom 46 mln ton.

- Wciąż najliczniejszą grupą ładunkową jest drobnica, której przeładowaliśmy ponad 20 mln ton. Na drugim miejscu są paliwa - nieco ponad 16 mln ton. Węgiel na portowych nabrzeżach stanowił trzecią pod względem przeładunków grupę ładunkową - przeładunki tego surowca wyniosły 4,1 mln ton. Największe wzrosty w porównaniu do 2020 r. zanotowały właśnie paliwa płynne. Myślę, że mamy dużą szansę powtórzyć rekordowe przeładunki z 2019 roku lub nawet pobić kolejny rekord - tłumaczy Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

Port Gdański- jest dobrze, będzie lepiej

Jak dodaje początek 2021 roku był bardzo dobry pod względem obrotów i wygląda na to, że koniec roku będzie jeszcze lepszy.

- Ruch statków w Porcie Gdańsk był większy niż w roku ubiegłym. Znacznie więcej było zawinięć statków handlowych. Port Gdańsk jest najszybciej rozwijającym się portem europejskim ostatniej dekady i największym portem kontenerowym na Morzu Bałtyckim - dodał prezes Greinke.

Wzrost przeładunków pozwala w rankingu portów europejskich plasować się dziś na 18 miejscu, a na początku 2021 roku zapewnił awans do grona trzech największych portów na Bałtyku.

Port Gdański - inwestycje i rozwój

Rozwój portu i jego coraz większe znaczenie na Bałtyku i w Europie możliwe jest m.in. dzięki wielomiliardowym inwestycjom w infrastrukturę dostępową, realizowanych przez sam port oraz przebudowany został układ drogowo-kolejowy na terenie portu północnego. W ramach projektu, współfinansowanego w 85 proc. przez Unię Europejską pn. „Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym”, wybudowanych lub przebudowanych zostało 7,2 km dróg, 10 km nowych torów, 16 rozjazdów. Przebudowywane zostały ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Powstały 4 nowe wiadukty, a rozebrane zostały 2 istniejące.

Niedawno rozpoczęła się przebudowa układu kolejowego i drogowego w Porcie Wewnętrznym, pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski.

Równocześnie PKP Polskie Linie Kolejowe SA za ponad 1,1 mld zł zmodernizowały dostęp kolejowy do portu budując nowe tory i rozjazdy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Port Gdański - rok 2021 zaczął się dobrze, a skończy się jeszcze lepiej - Dziennik Bałtycki

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu