Reklama Grześków z Jutrzenki obraża? Są skargi [wideo]

(tik) za Komisją Etyki Reklamy; wideo: YouTube
Komisja Etyki Reklamy otrzymała prawie 1 300 skarg na spot z ostatniej kampanii wafli Grześki (Jutrzenka Colian).

W reklamie bohaterka mówi do dzieci bawiących się z ojcem: „To nie jest wasz tata”. Zdaniem komisji reklama jest obraźliwa i trywializuje więzy rodzinne.

Spot, w którym kobieta mówi dzieciom: „To nie jest wasz tata”, jest emitowany od połowy lutego w ramach kampanii Grześków pod hasłem „Zero bujdy”. Na potrzeby akcji powstało jeszcze kilka innych reklam.

- Reklamodawcy zarzucam naruszenie dobrych obyczajów oraz prowadzenie kampanii bez poczucia społecznej odpowiedzialności - pisze jedna z osób w skardze. - Forma żartu zastosowanego w reklamie i sposób, w jaki pokazane są stosunki w rodzinie godzi w obraz intymnych relacji, jakie powinny istnieć między rodzicem a dziećmi. Stawia tez pod znakiem zapytania zaufanie, jakim dzieci darzą rodziców. Uwaga rzucona przez matkę jest obcesowa i szokuje zarówno dzieci, jak i ojca.

Odbiorcy podkreślali też w skargach, że zarówno spot, jak i promowany w nim produkt są skierowane również do dzieci.

Jak wyjaśnia Jutrzenka Colian, odmłodzenie grupy docelowej (zakres wiekowy 25-44 lata) nie jest równoznaczne ze skierowaniem kampanii do osób niepełnoletnich i wraz ze swoimi partnerami dokładają wszelkich starań, by reklama w internecie trafiła do osób pełnoletnich. Spoty reklamowe emitowane są tylko i wyłącznie w internecie przed programami, do których dostęp osób niepełnoletnich jest ograniczony zgodnie z ogólnymi zasadami korzystania z określonych kanałów internetowych. Reklama nie była i nie będzie emitowana w telewizji.

KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, jest obraźliwa i trywializuje więzy rodzinne. "Zespół Orzekający biorąc pod uwagę, iż reklama internetowa na serwisie youtube trafia do szerokiego grona odbiorców, stwierdził, że przedmiotowa reklama wykorzystując do promowania produktu zachowania nieakceptowane w sferze publicznej i niezgodne z dobrymi obyczajami, narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy."

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kamij
No to podważyłeś teraz sens istnienia reklam, pewnie wszyscy się mylą a Ty masz rację, reklamy wogule na ludzi nie działają a jeżeli znajdzie się "ktoś" to Ty mu współczujesz - sprawa rozwiązana. Może zajmiesz się teraz problemem głodu na świecie?
A
AnnaM
Reklama grześków oburza wielu to jest fakt. Przeczytaj i ucz się na błędach jakie błedy popełnili marketingowcy?
A
AS
A ta debilska reklama PKO z Majewskim w pierwszej chwili tak mnie wkurzyła, że chciałam zrezygnować z tego banku jak większość moich znajomych. Dałam sobie spokój i przełączam telewizor w czasie reklamy na inny kanał żeby się nie denerwować. Większość reklam jest durnych aż szkoda wywalonych na nie pieniędzy. 
a
adam.b.
Jako tata 6 latka  bardzo dziękuję za decyzję  KER . pozdrawiamy całą rodziną
N
Nikt
Hej skarżący trochę więcej luzu!
a
adam.b.
Jako tata 6 latka  bardzo dziękuję za decyzję  KER . pozdrawiamy całą rodziną
B
Ben
Niskich lotów reklama , moze chodziło producentom o wywołanie skandalu? Jesli nawet to niesmaczny to pomysł i wcale nie dowcipny
p
patologia
rodzina homoseksualistow to jest normalne, a ta reklama to obraza. Mnie tam nie obrazila ani troche, za to pedaly niech roweruja bez dzieci
A
ABC
A co durna reklama ma wspólnego z dbaniem o rodzinę? Ludzie, to tylko REKLAMA, tak samo durna jak wiekszość reklam. Ale jeśli ktoś bierze sobie do serca treści takich gniotów, to serdecznie współczuję.
m
messi
To do kogo są kierowane reklamy? Do dzieci czy dorosłych?
n
nie moher
 w reklamach można już  oficjalnie sie przyznać, że daje sie na lewo i prawo :) przykladowa matka
E
Edek
Pewnie kiedy wyjedziesz do rosji.
c
catholic
Znowu porąbane mohery zaczynają bruździć!!! Kiedy q*** w tej naszej katopolsce będzie normalnie?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????/
o
ole
To się nazywa dobra reklama - spowodowała poruszenie, powstawanie artykułów i dalszą reklamę.
j
jak
Co ty do ust bierzesz to nikogo nie obchodzi.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu