Spis treści
- W sierpniu tego roku zatwierdzony został wariant inwestorski trasy nowej linii kolejowej, która połączy Centralny Port Komunikacyjny (CPK) z Płockiem i Włocławkiem
- Włocławek traci na CPK w kontekście obecnych i potencjalnych inwestorów. – Przedsiębiorcy tracą tereny inwestycyjne, które mogliby przeznaczyć pod rozbudowę swoich przedsiębiorstw – mówi prezydent miasta, Krzysztof Kukucki
- Z drugiej strony miasto zyskuje możliwość transportowania towarów
W sierpniu tego roku zatwierdzony został wariant inwestorski trasy nowej linii kolejowej, która połączy Centralny Port Komunikacyjny (CPK) z Płockiem i Włocławkiem
Zwyciężył wariant W41, co oznacza, że nowa linia przetnie tereny inwestycyjne miasta, które, jak tłumaczy w rozmowie z portalem prezydent Włocławka Krzysztof Kukucki i tak są „bolączką miasta”.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo.

– Mamy ograniczoną powierzchnię terenów inwestycyjnych – dodaje w rozmowie ze Strefą Biznesu Jarosław Zdanowski, zastępca prezydenta Włocławka. – Te tereny także zostaną ograniczone przez budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego i linii kolejowej, która nieszczęśliwie część tych terenów nam odbiera – dodaje.
Włocławek traci na CPK w kontekście obecnych i potencjalnych inwestorów. – Przedsiębiorcy tracą tereny inwestycyjne, które mogliby przeznaczyć pod rozbudowę swoich przedsiębiorstw – mówi prezydent miasta, Krzysztof Kukucki
Kukucki zapytany o to, czy miasto wystąpi o rekompensatę za przebieg linii kolejowej w związku z budową CPK, przyznaje, że „na miękko” prowadzone są rozmowy dotyczące pewnej korekty przebiegu kolei w związku z CPK. Co oznacza, że linia przetnie ostatnie miejskie tereny inwestycyjne we Włocławku. Kukucki zapytany o to, czy miasto wystąpi o rekompensaty z tego powodu, przyznał, że negocjacje trwają.
– Rozmawiamy o delikatnej korekcie tego przebiegu. Mamy pomysł, do którego będziemy próbowali przekonać inwestora – mówi. – Ten pomysł nie spowoduje wyłączenia terenów przemysłowych, natomiast ma pozwolić na przeprowadzenie linii kolejowej w innym korytarzu, która też jest dal nas ważna – mówi.
Z drugiej strony miasto zyskuje możliwość transportowania towarów
– Mamy magistralę spółki miejskiej, która może zostać wykorzystana w tym celu – wskazuje. – Rozmawialiśmy także PKP PLK na temat możliwości odkupienia lub wydzierżawienia terenów, na których miałyby powstać multimodalne porty przeładunkowe – dodaje.
– Transport kolejowy cały czas się rozwija, obecnie pracujemy nad utworzeniem centrum multimodalnego w mieście, ponieważ chcemy, aby towary, które do nas przyjeżdżają lub od nas wyjeżdżają, transportowane były koleją – dodaje Kukucki.