Reuter nie ma racji - Jasionka to nie lotnisko-widmo

Alina Bosak [email protected]
Archiwum
Agencja Reuter wśród trzech "lotnisk-widm", które dofinansowała Unia Europejska, a na których ruch pasażerski jest dużo niższy od prognoz wymienia także lotnisko w Rzeszowie (obok Łodzi i Lublina). To ocena niesprawiedliwa.

Portu Lotniczego w Jasionce nie da się na pewno porównać do londyńskiego i ruch pasażerski w tej epoce na pewno nie będzie tu na takim poziomie jak na Wyspach. Podrzeszowskie lotnisko na pewno wciąż potrzebuje też samorządowego dofinansowania, ale z roku na rok jego pozycja rośnie. 

Jak podaje Puls Biznesu, w Europie jest aż 80 lotnisk, które rocznie obsługuja miej niż 1 mln pasażerów. Jasionka nie wydaje się więc wyjątkiem. Poza tym ta liczba akurat systematycznie rośnie i co roku do miliona jest bliżej. W 2007 roku rzeszowskie lotnisko obsłużyło ok. 280 tys. pasażerów, a w 2014 już ponad 600 tysięcy.

Międzyczasie rozwinęły się przedsiębiorstwa w Dolinie Lotniczej, które generują nie tylko ruch pasażerski, ale także coraz więcej lotów cargo. Przewozy towarowe to duża szansa na rozwój Portu Lotniczego w Jasionce, który wraz z władzami województwa zabiega o uruchomienie takich połączeń między Rzeszowem a Miami na Florydzie. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacuś rzeszowiak
Niestety, gdyby nie praca ludzi, którym zależy na rozwoju tego lotniska, to byłoby ono tylko zapleczem do szkolenia studentów pilotażu PRz.. Zadne lotnisko na świecie nie startowało od zarabiania pieniędzy - wszędzie wymagały inwestowania. Nawet Heathrow ma kilka lotnisk delegowanych do obsługi Londynu, gdzie dojazd do centrum nieraz sporo przekracza godzinę. Rzeszów na pewno nie jest widmem i ma perspektywy bardzo duże przy obecnej i rozbudowywanej infrastrukurze. I prawdą jest, że Ryanair potrzebuje konkurencji w Rzeszowie - sam LOT i Lufthansa to trochę mało..
R
Robert J
Wczoraj w TVP w podobnym stylu wypowiadaki się o inwestycjach ze środków unijunych poza stolicą krytykując np. lotnisko w Zielonej Górze czy stadion w Lublinie. Wynika stąd że wszystko jest OK jak pieniądze idą do olbrzymich ośrodków, a tam z daleka od wielkich aglomeracji to chyb atylko należy las zasadzić?
m
maru2
"miasto o liczbie przekraczającej 500 000 mieszkańców, wsioku"po pierwsze dane przesadzone, chyba łacznie ze studentami - wiadomo o jakie miasto chodzipo drugie jak jesteś tak światowy co robisz na forum podkarpackim, pewnie tu studiujesz (dlaczego nie u siebie?)po trzecie z takim poziomem kultury do tego - jak go nazwałeś - "wsioka" jeszcze ci brakujepo czwarte Jasionka to nie tylko loty pasażerskie, z obsługi cargo korzysta kilka podstref SSEpo piate wreszcie Jasionka ma drugi co do długości pas startowy w Polsce po Okęciu, dlatego "Rusłany" tu lądują regularnie a u ciebie nie.
s
svejk
tu akurat nie winiłbym samego Reutersa o wysmazenie takiego paszkwila ale pewnikiem to dzielo jakiegoś kacapa z wodogłowiem najpewniej z jakiegoś ciechanowa albo innej łomży - sam Reuters po prostu przyjął to jako materiał zatwierdził i poszło - choć te dane nie są do końca niezgodne z faktami - jest w kraju kilka takich barejowskich koślawych inwestycji - min. lotniska lódzkie bodgoszcz szczecin lublin zielona góra - te porty lotnicze to praktycznie jedna wielka patologia - w imię jakichś chorych urojeń lokalnych kacyków powstały by leczyć jakies lokalne słomiane kompleksy natomiast z rachunkiem ekonomicznym mają tyle wspólnego co muzeum wosku w pacanowie - próg rentowności im nie grozi ...... akurat co doo Jasionki to jedyna w tym towarzystwie ma nikłe bo nikłe ale jakies szanse na wyjście na prostą - próg miliona rocznie nie jest tak odległy .... inna sprawa że port Rzeszowski to obiekt juz kilkudziesięcioletni dodatkowo umocowany w Podkarpackiej dolinie lotniczej któa skupia praktycznie całość przemysłu - lotniczego w tym kraju ale to mały szczegół....
e
ekonomista
miasto o liczbie przekraczającej 500 000 mieszkańców, wsioku
e
ekonomista
no niestety racja. reuters sie nie myli, i takie pipidówki jak rzeszów czy lublin, a, o zgrozo, kielce i radom, nie powinny w żadnym wypadku mieć lotniska
m
mmm
od czegoś trzeba zacząć i w jakiś sposób muszą sie rozwijać. A ludzie z takich "pipidówek" także wyjeżdżają i dlaczego mamy śmigać do Krakowa czy Warszawy po kilka godzin w samochodzie żeby przelecieć 2 godziny samolotem. Beznadzieja. Jestem ZA lotniskami w mniejszych miastach
h
hipo
ha ha  ha to powiedz cie ludziom ale oficjalnie 
 
strategia polski przewiduje 
rozwój dużych aglomeracji 
ludzi w rejonach przygranicznych sciany wschodnie j nie powinni mieć złudzeń i powinni się z tąd wyprowadzić !
nie będzie tu przemysłu i tp
 
wszystkim chętnym, proponujemy kasę na przeprowadzkę i mieszkanie !
reszta ktora zostaje dostanie dopłate do bycia biednym i bycia rolnikiem - likwidujemy lotniska kolej zaorujemy drogi i wszyscy do miast !
niech ktoś to wreszcie powie ! napisze i niech nie będzie złudzień nie nie chrzanią o wyrównymaniu szans ! a jak nie ma lotniska w rzeszowie to niech zrobią autostradę do jasła krosna i sanoka i ludzie w 2 -3 godziny dojadą ! ale nie ! autostrady nie ma lotniska ma nie być ekspresówki nie ma - i wszystko ma się k..a nie opłacać tak jakbyśby jacyś gorsi inni byli niż warszawska ellyta - żal !
45t
a skad ty wiesniaku jestes ?sam mieszkasz w pipiduwce OSLE
 
p
pilot
Niestety jakby nie nasze pieniądze z podatków przekazywane pod niby promocją dla Ryanair to żaden przewoźnik by nie latał z tego lotniska albo odbywałoby się to w bardzo ograniczonym zakresie, a proszę zauważyć że jest to głównie lotnisko dla osób które wyjeżdzają za pracą ...kolejną sprawa po co mam być tam podciągnięta kolej... zupelna strata pieniędzy. Prosze zauważyć jak to wygląda w Warszawie jeżdzą puste składy a lotnisko przyjmuje miliony pasażerów...
P
Pilot Liniowy
Reuters jak zwykle niedoinformowany.
a
abw
Przy otwarciu nowych kierunków Jasionka bez problemu przekroczy 1 milion pasażerów rocznie.Podobnie w Lublinie ograniczeniem jest zbyt mała liczba połączeń, a nie zbyt mala liczba chetnych pasazerów.Nie mozna kurczowo trzymac sie  RYANAIR czy WIZZAIR.Jest wiele powaznych linii jak TURKISH AIRLINEs, PEGASUS których potencjał jest nieporównanie większy  od np PLL LOT.Chyba    inni przewoznicy sa świadomie niedopuszvczani   lub ograniczenie  pochodzi z dyrektyw UE.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu