Rosną jak na drożdżach. Już prawie 3 tys. sklepów w całej Polsce

Marek Knitter
Dino podało niedawno, że planowane na 2025 r. nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,7-1,8 mld zł
Dino podało niedawno, że planowane na 2025 r. nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,7-1,8 mld zł FOT: TOMASZ CZACHOROWSKI/POLSKA PRESS
Sieć Dino Polska otworzyła 58 sklepów w pierwszym kwartale 2025 roku i na koniec marca sieć liczyła 2 746 placówek detalicznych wobec 2 438 rok wcześniej. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów wyniosła 1084,5 tys. mkw wobec 960,9 tys. mkw rok wcześniej.

Pod koniec lutego spółka podała w raporcie, że wraz z dynamicznym rozwojem sieci sklepów będzie także rozbudowywać logistykę.

Równolegle do rozwoju sieci sklepów realizowane są inwestycje w rozbudowę zaplecza magazynowego, mocy produkcyjnych Agro-Rydzyny i własnych instalacji produkujących energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii. W 2024 r. zakończyła się budowa dwóch nowych centrów dystrybucyjnych oraz nowego zakładu produkcji świeżego mięsa. W efekcie łączne nakłady inwestycyjne Grupy Dino wyniosły 1,6 mld zł, a łączne zatrudnienie zwiększyło się o 8 tys. osób, z 41,9 tys. na koniec 2023 r. do 49,9 tys. na koniec 2024 r. Planowane na 2025 r. nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,7-1,8 mld zł - podała wtedy spółka w raporcie.

W całym 2024 r. otwarte zostały 283 sklepy Dino i było to 13,2% więcej niż rok wcześniej i trochę więcej niż spółka zakładała na początku minionego roku. Na koniec 2024 r. w Polsce funkcjonowało 2 688 sklepów z logiem Dino.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. i wchodzi obecnie w skład indeksu WIG20. Głównym udziałowcem spółki jest Tomasz Biernacki posiadający 51,16 proc. akcji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu