Rynek internetowych szkoleń rośnie. E-learning to szansa na samozatrudnienie

AIP
Paweł Relikowski
Już prawie co szósty przedsiębiorca w Polsce organizuje kursy online dla swoich pracowników. Na rozwój tej formy edukacji coraz większy wpływ mają nie tylko duże firmy e-learningowe, ale także indywidualni edukatorzy online oraz ich klienci

Association for Talent Development przekonuje, że wraz z rozwojem takich oddolnych inicjatyw duże firmy szkoleniowe będą wkrótce zmuszone do przekształcenia się w swego rodzaju inkubatory przedsiębiorczości szkoleniowej. Do ich zadań będzie należeć kreowanie strategii szkoleń online i zagwarantowanie narzędzi ekspertom, którzy już sami zajmą się tworzeniem szkoleń online pod konkretne oczekiwania i pragnienia klientów. Taka zmiana podejścia może dać online’owym edukatorom wiele nowych możliwości i spełnić ich biznesowe marzenia. Jednak pod warunkiem, że ci zastosują się do kilku wskazówek.

Tworząc kurs online początkujący edukator musi przede wszystkim przygotować sobie analizę tego co i komu chce przekazać. Jednocześnie pamiętać o tym, że niekoniecznie zawód musi definiować tematykę kursu. Jeśli jestem analitykiem giełdowym, ale jednocześnie kocham i potrafię grać na gitarze, to z powodzeniem mogę przygotować nie tylko kurs inwestowania, ale także gry na instrumencie. I zarażać swoją pasją – komentuje Magdalena Pawłowska, ekspert od marketingu.

Dzisiejsze kursy online to ogromny potencjał dla ludzi, którzy z pasją i pomysłem umieją dzielić się swoją wiedzą. Wprawdzie potencjalny kursant dzięki takiej formie edukacji zazwyczaj nie zyskuje realnego dyplomu, potwierdzającego posiadanie danej kompetencji, ale dla przedsiębiorcy to może nie mieć znaczenia. Przeciwnie, jest to dla niego sygnał, że osoba, która szkoli się samodzielnie online podąża za trendami, ma wysoką motywację i chęć samorozwoju.

Przeczytaj koniecznie!

Według badań 87 proc. millennialsów nie rozstaje się ze swoim smartfonem, a ok.75 proc. z nich uważa, że dostęp do technologii i pozyskanych w ten sposób informacji sprawia, że są oni bardziej skuteczni w pracy. Szkolenia online będą więc w coraz większym stopniu kierowane do młodych pokoleń, szukających treściwych, praktycznych rozwiązań z wykorzystaniem technologii mobilnych, tak by udział w danym szkoleniu był możliwy tu i teraz. Współczesny człowiek jest bombardowany informacjami rozprzestrzenianymi za pomocą różnych kanałów. Nie dzieje się to jednak bez powodu. Niemal w tym samym czasie odbiorca słucha muzyki, rozmawia na messendżerze czy ogląda video na YouTube. W przypadku tworzenia kursów online powinniśmy przyjąć podobną, wielokanałową strategię – miejmy w zanadrzu nagrania wideo, audio, a także workbooki, transkrypcje naszych wykładów czy notatki do ściągnięcia. Postawmy jednak przede wszystkim na materiały wideo, bo one najlepiej oddziałują na klienta, który dzięki obrazowi połączonemu z audio lepiej chłonie wiedzę i ma poczucie kontaktu z edukatorem – komentuje Magdalena Pawłowska.

60 Sekund Biznesu: Andrzej Duda: Rozwój w Europie Środkowej nabiera tempa

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rynek internetowych szkoleń rośnie. E-learning to szansa na samozatrudnienie - Portal i.pl

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu